Últimes notícies:

El servei ferroviari al Camp, més deficitari que mai

per: Clara Marquiegui, Paula Jansà, Miquel Ferrer

Els usuaris denuncien que, dia rere dia, conviuen amb les avaries, les cancel·lacions sense avís previ i la falta d’informació per part d’Adif i Renfe

Els usuaris de Rodalies estan farts de les avaries i els talls ferroviaris, que fa anys que duren i que s’han intensificat en els darrers mesos. Una de les causes principals és que fins fa pocs anys no s’ha invertit en la millora d’aquest sistema ferroviari. Això ha suposat que, com el material està més deteriorat, les intervencions han de ser més intenses i llargues, i suposen més molèsties en els viatgers.

A banda, Catalunya és una de les comunitats autònomes amb més robatoris de catenària, pintades de cabina i suïcidis a les vies. Problemes que també tenen un efecte important en el desenvolupament del servei.

Per ser exactes, i segons ha publicat el Diari de Tarragona, durant el primer quadrimestre del 2024, les cinc línies que creuen les comarques del sud de Catalunya han sumat 152 incidències.

Avaries i falta d’informació

Davant d’això, cada cop més, la gent viatja amb el seu vehicle privat o demana opcions de teletreball, perquè viatjar en tren, avui dia, és una veritable odissea. Ho és a causa dels retards, els trens cancel·lats sense previ avís i les aturades durant molta estona, sense avançar i sense informació al respecte.

Precisament, la incertesa i la desinformació són, de fet, les qüestions que més preocupen als usuaris. Assenyalen que ni Renfe ni Adif detallen amb precisió què està passant i si el retard serà curt o llarg, un fet que complica la gestió del seu temps i la conciliació amb el compromís que tingui.

Sense anar més lluny, aquest dimecres s’han notificat retards de fins a 30 minuts a la línia R2 Sud, que ha afectat a les línies R13, R14, R15 i R16 per una avaria en el sistema de senyalització.

AGENDA

RELACIONATS