Retard en la majoria dels vols a l’Aeroport de Reus arran de la incidència informàtica global

per: Mireia Jansà Mata

La majoria de vols previstos per aquest divendres han anat amb retard i s’han generat llargues cues, sobretot a primera hora del matí

El món s’ha llevat aquest divendres amb una caiguda informàtica provocada pels sistemes de Microsoft, fet que ha afectat a nombrosos serveis a escala global. A les comarques tarragonines ha tingut afectació sobretot en entitats bancàries, a la recepció de trucades del telèfon de Salut 061 i també als aeroports. En aquest sentit, des de primera hora del matí Aena ja avisava de possibles retards en els vols en molts equipaments aeroportuaris i l’Aeroport del Reus no n’ha estat una excepció.

Les afectacions a la terminal reusenca s’han produït principalment a primera hora del matí, on molts dels serveis no funcionaven, com l’entrada del pàrquing dels treballadors o el sistema de facturació d’equipatge que s’ha estat fent de manual tot el matí. Molts passatgers tampoc han pogut fer el check-in en línia i s’han desplaçat a la terminal amb antelació per poder fer-lo presencialment. De fet, els operadors recomanen als viatgers que estiguin a les terminals almenys tres hores abans del vol per poder realitzar sense problemes les gestions operatives.

Tot plegat ha provocat llargues cues a primera hora, però que han anat tornant a la normalitat a mesura que ha avançat el matí. De cara al migdia, l’ambient dins de l’aeroport de Reus ja ha estat el d’un divendres habitual malgrat que la majoria dels vols van amb retard, tant les arribades com les sortides.

AGENDA

RELACIONATS