Les obres del túnel de Roda de Berà, que duraran cinc mesos i que obligaran a interrompre el trànsit ferroviari entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, complicaran la mobilitat dels usuaris diaris que viatgen a Barcelona per feina o estudis.
Renfe ha intentat posar sobre la taula un paquet de solucions que, amb tota seguretat, allargarà notablement els trajectes ja de per si excessivament llargs.
Els horaris de Rodalies a partir de l’1 d’octubre
Els trens regionals entre Barcelona i Sant Vicenç de Calders circularan cada mitja hora. Una oferta que se sumarà a la que ja és habitual de l’R2. Els trens de mitja distància que provenen de Saragossa o València arribaran fins a Tarragona, i serà allà que els usuaris hauran d’agafar un dels autobusos que els connectarà amb Sant Vicenç de Calders.
L’R14 oferirà servei de tren passant per La Plana-Picamoixons. Un viatge que connectarà amb l’R13 des d’on es podrà viatjar cap a Sant Vicenç de Calders. Amb tot, també es podrà anar fins a Tarragona i agafar un autobús dels que oferirà Renfe fins a Sant Vicenç de Calders.
Els usuaris de l’R15, que connecta Barcelona amb Riba-roja d’Ebre passant per Reus, es desviaran per Valls per salvar el tram d’obres.
L’R16, la línia que uneix Barcelona amb Ulldecona passant per Tarragona i Tortosa, tindrà connexió fins a Tarragona i a partir d’allà caldrà que els usuaris agafin l’autobús. També existirà un tram per carretera entre l’Hospitalet de l’Infant i Sant Vicenç de Calders.
Pel que fa a l’R17, la línia que uneix Barcelona amb Port Aventura, comptarà amb transport alternatiu directe o bé fins a Tarragona.
Tot plegat s’iniciarà el pròxim 1 d’octubre i està previst que, com a mínim, s’allargui fins al dia 2 de març.