Joan Antoni Domènech presenta el segon volum d’un recull de relats amb exemples del teixit empresarial de la ciutat al llarg dels segles i que expliquen l’èxit de la capitalitat comercial i econòmica de Reus, sobretot principis del segle XX
Els germans Recansens, la nissaga empresarial dels Vilella, les motos Reddis o el Naixement de la indústria avícola a la capital del Baix Camp. Són alguns dels capítols que tracta Joan Antoni Domènech al llibre “Noves històries empresarials de Reus”. Es tracta d’un recull d’una cinquantena de relats que expliquen la història d’alguns empresaris rellevants de la ciutat considerats visionaris i avançats al seu temps.
Domènech explica que ha volgut “rescatar aquests noms perquè potser no eren artistes o no eren escriptors, però alguna cosa important van fer”.
Aquest volum és l’antecedent del llibre Històries empresarials de Reus, una publicació que explica l’origen de la creativitat empresarial que durant segles ha caracteritzat la ciutat . De fet, durant la primera meitat del segle XX, el 13% de la població era empresari, un dinamisme econòmic que també es traduïa en l’àmbit social.
En aquest sentit, l’autor afegeix que “molts d’aquests empresaris tenien una gran sensibilitat social per fer moltes coses en benefici de la societat“.
Els dos volums s’han publicat amb la col·laboració de La Cambra de Comerç de Reus. De fet, l’entitat acollirà l’acte de presentació pública del darrer llibre aquest dijous a les set de la tarda.