A hores d’ara, no hi ha cap notícia nova sobre la possibilitat de tenir busos fins a St. Vicenç o fins a Barcelona bonificats.
Renfe ha emès un comunicat on informa de la incorporació de noves mesures per reforçar el pla alternatiu de transport. Amb l’objectiu de limitar els talls i acoblaments a Reus, s’evitarà la programació d’encreuaments de trens en doble composició simultaniejats amb la maniobra d’inversió de la marxa a l’estació de la Plana-Picamoixons.
Així, es redueixen els trens de doble composició a la línia R15, encara que es mantenen en les hores puntes. És a dir, en els 4 primers d’anada a Barcelona i els 4 darrers de tornada. D’altra banda, no es diu res sobre els serveis de bus que reclamava l’alcaldessa reusenca, Sandra Guaita, aquesta mateixa setmana.
També s’amplia la validesa dels títols i abonaments recurrents gratuïts de rodalia de Barcelona als serveis Regionals entre Sant Vicenç de Calders i la capital catalana.
Dilluns es van reunir les parts implicades
A inicis de setmana, representants institucionals del Camp de Tarragona es reunien amb la direcció de Rodalies per fer balanç de la primera setmana d’aplicació del pla alternatiu de transport. Un seguit de noves combinacions que s’han posat sobre la taula arran del tall de vies per les obres del corredor del Mediterrani, que impedeix el pas de trens entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders.
La trobada va servir per fer recompte de les incidències viscudes, amb el nou servei, però també per conèixer els reclams dels diversos municipis. En el cas de Reus, es va demanar prioritat per als trens Regionals, que es pugui arribar a Sant Vicenç de Calders amb l’autobús i el servei exprés bonificat de Reus a Barcelona.