La Generalitat licita obres de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona

per: Redacció

De moment s’han licitat 17 milions d’euros però la primera fase contempla el traçat entre Cambrils, Salou i Vila-seca i comportarà una inversió total de 245 milions

tramvia

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat les primeres obres d’infraestructura del tramvia del Camp de Tarragona entre Cambrils, Vila-seca i Salou, per un valor de 17 milions d’euros. Es tracta de les obres de la primera fase del tramvia.

En concret, els treballs que ara es liciten abastaran l’àmbit de l’antic corredor ferroviari i en terrenys adjacents als vials, entre Cambrils centre i Vila-seca Universitat, a fi d’executar les primeres tasques de moviment de terres, desviament de serveis i també en l’àmbit de les estructures, entre les quals la més singular serà un nou pont sobre l’autovia A-7, al terme de Vila-seca, de 112 metres de longitud.

traçat tramvia

Les obres començaran aquest estiu i tindran un termini d’execució de 20 mesos.

D’altra banda, durant aquest any, el Departament licitarà les obres corresponents a altres treballs d’infraestructura de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona; l’obra civil i instal·lacions entre Cambrils centre i Vila-seca Estació, la construcció del centre operatiu de Vila-seca i l’obra civil i instal·lacions del tram Cambrils nord-Cambrils centre. Es preveu que la primera fase entri en funcionament el primer trimestre de 2028.

El tramvia en dades

La primera fase sumarà una inversió de 245 milions d’euros. Comprendrà des de l’estació Cambrils Nord i fins a Vila-seca Estació. En total seran 14 kilòmetres i comptarà amb 14 estacions. En total hi haurà 3 intercanviadors. El Centre operatiu, els tallers i les cotxeres, estaran ubicats a Vila-seca i es configurarà un eix cívic per a vianants i bicicletes. Es faran actuacions d’integració urbana a l’altura de Cambrils, Salou i Vila-seca. En total hi haurà 7 vehicles amb una longitud màxima de 40 metres. Tindran una capacitat mínima de 210 persones i estaran adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Disposaran d’un sistema d’emmagatzematge d’energia embarcada que els permetrà circular en els trams sense catenària.

Transformació de la mobilitat

En paral·lel a les obres de la primera fase, la Generalitat també està treballant en la tramitació de la segona fase, que completarà el tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus. Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. Es preveu que beneficiarà a 9,5 milions de usuaris anualment.

AGENDA

30 de Març

Concert: Trèvol

RELACIONATS