La “marca ciutat de Reus”, una aposta per atraure inversions i turisme

per: Jordi Olària Gras

L’Ajuntament ha encarregat el disseny d’una estretègia que unifiqui en la marca ciutat de Reus els esforços, per exemple, de Redessa o Reus Promoció

L’Ajuntament de Reus vol unificar i consolidar la marca ciutat de Reus com una eina imprescindible per captar inversions econòmiques i turisme. A grans trets és amb aquests objectius que s’ha encarregat el disseny de l’estratègia que s’haurà d’aplicar. Un contracte atorgat per uns 15.000 euros als quals se sumarà una partida global de més de 300.000 euros.

Serà aquest pressupost el que s’ha previst que permeti posar en pràctica aquelles eines i actuacions que es desprenguin de la nova estratègia de projecció de ciutat. L’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, exposa que s’ha vist necessari “perquè s’identifiqui ciutat de Reus com una marca en si, i que sigui atractiva”. Aclareix que “ja ho és en molts sectors separadament, però volem fer una gran marca que ens llenci cap enfora”.

La marca ciutat de Reus es veu com una eina també per al sector privat

La regidora de Projecció de Ciutat de l’Ajuntament de Reus, Noemí Llauradó, explica que no es veu com una estratègia de l’Ajuntament, sinó també per al sector privat, “perquè a l’hora d’anar a buscar inversions o visitants, hi anem amb el mateix relat, perquè és una marca de ciutat, no és de l’Ajuntament”. Des del govern s’apunta que fa molts anys que àrees com Redessa o Reus Promoció tenen campanyes i estratègies d’èxit per captar, respectivament, inversions empresarials i turisme.

Ara el que es vol és unificar-les, i que el relat, segons s’ha anomenat, sigui un de sol. I no només per a l’Ajuntament, sinó també per al sector privat. A l’espera que es redacti aquesta estratègia, s’han plantejat algunes aplicacions pràctiques, ja anunciades anys enrere, com una finestreta única empresarial o un servei d’acompanyament per facilitar l’arribada d’empreses i treballadors a la ciutat. Tot plegat, a més, amb perspectiva de consolidar la ciutat com un actiu important en clau regional.

AGENDA

RELACIONATS