La instal·lació substitueix l’antic baixador i està preparada per ampliar-se i connectar-se amb el tramvia
L’estació de Salou – PortAventura ha de rebre 280.000 passatgers anuals i convertir-se en un revulsiu per a la mobilitat de la zona. Després de 15 milions d’euros d’inversió, aquest dijous s’ha fet l’acte institucional de posada en marxa d’una instal·lació que millora substancialment l’antic baixador, que ja funcionava a la mateixa ubicació. Té sortida cap al passeig 30 d’Octubre de Salou, però també cap al parc d’atraccions.
L’estació de Salou – PortAventura té marge per créixer quan convingui
L’aparcament amb 210 places, 12 de les quals per a vehicles elèctrics, i sobretot les dues andanes de 240 metres estan preparades per a un increment del moviment de passatgers els pròxims anys, però l’estació també està preparada per continuar creixent si convé, tant amb visió turística, com ciutadana. El director general d’infraestructures d’Adif, Luis Llamas, ha destacat durant l’acte que “fa un moment entrava un tren ple de viatgers i desembarcava molta gent molt jove que anava al parc de PortAventura”.
Subratlla que “la ubicació és perfecta, de fet, en una estona se senten els crits de la gent que gaudeix del parc i se senten des d’aquí”. La delegada territorial del Govern de la Generalitat a Tarragona, Lucía López Cerdán, ha deixat clar que l’estació “s’ha pensat per a aquesta nova incorporació en un futur, que esperem que sigui molt aviat, com és la posada en marxa del TramCamp“.
Granados reclama la connexió amb el corredor del Mediterrani
L’alcalde de Salou, Pere Granados, que ha sigut l’única autoritat que ha admès preguntes de la premsa, valora molt positivament la nova estació, però manté altres reivindicacions. Assegura que “estem molt contents, però en volem més, volem la connexió que ens falta de dos quilòmetres amb el ramal que ve de Tarragona i s’incorpora al corredor del Mediterrani”.
Afegeix que “aquesta estació queda totalment preparada per una ampliació amb més andanes, però també per a l’ample europeu que permet l’alta velocitat, i això ho dic perquè els trens xàrter, funcionen”. De fet, Granados assegura que, si no fos pel turisme, l’aeroport de Reus no s’hauria convertit en un aeroport civil, sinó que seria una antiga base aèria ja desmantellada.