Un model que integra la compra, la promoció, la rehabilitació i l’atenció a la vulnerabilitat

Un any després de la creació del nou Servei d’Habitatge, l’Ajuntament de Reus en fa un balanç positiu. El canvi de model i d’ubicació ha permès reorganitzar l’acollida, eliminar cues i incorporar perfils tècnics que han agilitzat la tramitació. El servei ha adoptat un model reforçat que integra compra, promoció, rehabilitació i atenció a la vulnerabilitat. “La suma de tot ha permès prestar a la ciutadania un millor servei”, ha declarat la regidora d’Habitatge, Anabel Martínez.
En aquest primer any s’han gestionat 56 casos de reallotjament, 26 dels quals amb resolució favorable. També s’ha incrementat el volum d’ajuts fins al milió d’euros. Gràcies al nou funcionament, s’han impulsat promocions a Mas Iglesias i a la Riera d’Aragó i, a més, s’han adquirit fins a 3 habitatges, via tenteig i retracte. Paral·lelament, s’ha avançat en la rehabilitació de 335 habitatges al Barri Fortuny. L’aposta per reservar un 35% dels pisos a joves consolida una política d’habitatge amb més visió de futur.