Després d’unes setmanes amb el caixer automàtic en funcionament, els veïns i els comerços del poble han agraït la recuperació d’aquest servei
Cornudella de Montsant ha recuperat el caixer automàtic després de set anys sense un caixer d’aquest estil. Per tant, l’arribada d’aquest equipament ha estat molt benvingut pels veïns del poble.
L’Ajuntament va remarcar la importància d’aquest servei en un poble rural, tenint en compte que la població està molt envellida i tenen com a costum tractar amb diner líquid.
“Per la gent gran és molt important tenir un caixer, perquè no estan acostumats a la banca digital“, aclareix Montserrat Miralles, regidora de Cultura i Serveis Socials de l’Ajuntament de Cornudella de Montsant.
Alhora, qui també ha agraït molt l’arribada d’aquest servei són els comerços del poble. No només per al seu propi funcionament, sinó també de cara als turistes que visiten el Priorat, amb qui acabaven fent ells mateixos el servei bancari perquè aquests visitants poguessin tenir líquid.
Els comerços, els més beneficiats
Quan en ocasions anteriors s’havia temptejat l’opció de recuperar el caixer, s’estudiava dur empreses de seguretat que oferien només un intercanvi de diners, però en cap cas fer transaccions. Des de l’Ajuntament de Cornudella remarquen que amb un caixer com aquest permet pagar impostos, treure diner líquid o fer qualsevol mena de transferència. En un futur, esperen, poder millorar el servei i, fins i tot, l’opció de poder comptar amb un servei personalitzat algunes hores a la setmana.