L’empresa de l’Ajuntament de Reus destinarà 50.000 euros i un director d’innovació i oferirà serveis gratuïts
Redessa ha posat en marxa una Oficina d’Innovació a les instal·lacions del Tecnoparc. Es tracta d’un espai que vol convertir-se en referència per a les empreses de la regió que vulguin innovar en els seus processos i serveis, però tinguin dificultats per fer-ho o no sàpiguen per on començar.
El regidor de Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement de l’Ajuntament de Reus, i conseller delegat de Redessa, Josep Baiges, explica que “l’oficina neix amb la pretensió d’impulsar i facilitar la innovació a la ciutat, cercant la voluntat de fer xarxa entre empreses i institucions”. A la pràctica, detalla, “d’entrada, el que oferirem a les empreses és una auditoria d’innovació gratuïta; volem diagnosticar quins processos d’innovació tenen cadascuna de les empreses”.
Redessa destinarà 50.000 euros i un director a la nova Oficina d’Innovació
A més de les empreses privades de la ciutat i la regió, l’oficina també donarà servei a l’Ajuntament i els seus organismes i empreses municipals. A tot el grup hi ha una setantena de projectes d’innovació engegats que, ara, es coordinaran des del nou espai.
Tot i això, la voluntat principal és obrir-se al teixit empresarial més enllà de les grans empreses o del sector tecnològic. L’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, subratlla que el servei “va adreçat a totes les empreses del territori que vulguin treballar en polítiques d’innovació i que no tinguin molt clar com”.
Apunta, concretament, que “això normalment passa en empreses més petites, on el teixit de persones és més petit, o no tenen les eines o el coneixement, per això parlem de democratitzar la innovació”. Les empreses ja poden demanar aquest servei a través de Redessa, que enguany destinarà 50.000 euros a la nova oficina.
També preveu contractar un nou director d’innovació, i es planteja ampliar el múscul financer i de personal de l’Oficina d’Innovació si el Ministeri concedeix a Reus l’acreditació de Ciutat de la Ciència i la Innovació. Una etiqueta que ha d’anar acompanyada de recursos econòmics.