La gastronomia i PortAventura World, claus per a la desestacionalització

per: Clara Marquiegui

Representants del parc temàtic de la Costa Daurada i de la Federació AEHT han estat presents, aquests dies, a FITUR

FITUR, la Fira Internacional de Turisme que se celebra a Madrid, és un bon moment per posar sobre la taula les prioritats de cada destinació. A la Costa Daurada, el sector turístic, i les administracions que hi estan implicades, tenen clar que el seu objectiu principal és la desestacionalització. Un increment de l’arribada de visitants en mesos fora de l’estiu que ja comença a ser una realitat, amb creixements de fins a un 30% en mesos com el febrer de 2024, respecte al 2023.

Hi ha molts factors que hi intervenen: el turisme esportiu, la cultura i el patrimoni, l’aposta dels establiments per allargar la temporada i, sobretot, la gastronomia i PortAventura World. De fet, aquests dos últims han estat presents a FITUR aquests dies.

En el cas de PortAventura, la fira els serveix per generar relacions de complicitat amb altres empreses, que es tradueixen en noves aliances per a millorar l’experiència del visitant. Per a la Federació Empresarial d’Hostaleria, és una oportunitat per preveure com serà el 2025. Un any en el qual Catalunya serà Regió Mundial de la Gastronomia.

Dos atractius que criden l’atenció dels visitants

Cal destacar que públics com l’asiàtic (mercat que interessa a la Costa Daurada) busquen que les destinacions comptin amb una gastronomia rica i amb parcs temàtics. Dues condicions que exposava l’alcalde de Salou, Pere Granados, als mitjans durant la fira turística i que, en el cas del nostre territori, es compleixen i amb una gran tradició i qualitat.

Fil de notícies

AGENDA

RELACIONATS