Què en diuen els experts de l’impacte turístic de la campanya de Nadal a Reus?

Analitzem l’impacte que pot tenir per una ciutat de la mida de Reus aquest nombre de visitants i ens fixem en el mètode per comptabilitzar-los.

Fa unes setmanes l’Ajuntament de Reus presentava les xifres de la campanya de Nadal. Unes xifres on es mencionava que més de dos milions i mig de persones havien visitat la ciutat durant les festes. Des del mateix consistori es mostraven fins i tot sorpresos, perquè aquest nombre doblava els de l’any passat quan es van calcular 1,2 milions de persones. Tot i això, des de l’Ajuntament s’assegurava que els paràmetres eren els mateixos i explicaven el mètode que s’utilitza per calcular. Un mètode que fa 7 anys que es fa servir, a través de diferents antenes Reus Wifi repartides per la ciutat que detecten les IP obertes una vegada al dia.

El cert és que arreu de Catalunya les xifres d’aquesta campanya de Nadal han sigut més altes que altres temporades gràcies a diversos factors. Per una banda, les poblacions estan treballant molt per oferir productes que permetin desestacionalitzar el turisme, sobretot aquelles zones que no són tan habituals a l’hivern. A més, arrosseguem una crisi econòmica que ens fa buscar escapades més properes i de menys dies. A això també se li ha de sumar que enguany les temperatures han estat molt altes, oscil·lant les màximes entre els 17 i 23 graus al mes de desembre i, per tant, el turisme s’ha traslladat de la muntanya fins a les capitals i s’han incrementat les pernoctacions a tota la província de Tarragona.

Tot i això, els números no són tan alts com a la ciutat de Reus, on l’Ajuntament ha xifrat en 2 milions i mig de persones els visitants durant la campanya de Nadal a la capital del Baix Camp. El consistori admet que el valor del mètode per comptar visitants fa set anys que és el mateix i, per tant, serveix per fer una valoració comparativa. De fet, experts del sector, assenyalen que hi ha altres sistemes més fiables i més concrets per poder calcular el nombre de visitants, ja que amb el mètode actual que utilitza el consistori, si es passeja d’un punt a un altre, se’t comptabilitza diverses ocasions.

A més, també s’ha de tenir en compte que amb set anys, que és el temps que fa que es fa servir aquest mètode, han pogut augmentar els punts wifi que hi ha establerts a la ciutat. També s’hauria d’anar corregint el percentatge de població que no fa ús del wifi als seus dispositius, que ara s’estima en un 60%, perquè cada vegada és major la utilització de la tecnologia.

El repte que té ara la ciutat, veient el gran volum de visitants, és el d’allargar més les estades i aconseguir més pernoctacions.

AGENDA

28 d'Octubre

RELACIONATS