
El president del Consell Comarcal del Baix Camp, Ernest Roigé, s’ha reunit amb diferents representants de la Generalitat de Catalunya per tractar el tema de la millora de la seguretat viària a la comarca. En la trobada, han participat el Sr. Ramón Lamiel i Villaró, Director del Servei Català de Trànsit; el Sr. Albert Raül Esteban Ribas, Cap del Servei Català de Trànsit a Tarragona; el Sr. Carlos Enric López Grippa, Director dels Serveis d’Interior i Seguretat Pública al Camp de Tarragona; el Sotsinspector Josep Cuevas, sotcsap de l’ART RPCT; i el Sergent Oscar Comes, responsable de la Unitat Regional d’Investigació Viària, a més de les vicepresidències i portaveus de diferents grups polítics del Consell.
Els responsables de Trànsit i d’Interior de la Generalitat han explicat que, segons els estudis que fan, un 10 % dels accidents tenen la seva causa en l’estat de les carreteres, mentre el 90 % restant són conseqüència d’errades humanes.
No obstant això han suggerit al Consell Comarcal que se sumi a les demandes de millora de les infraestructures viàries a les administracions competents (Estat, Generalitat i Diputació) per anar millorant les deficiències existents.
Aquesta trobada s’ha produït arrel de la moció aprovada al Ple del Consell Comarcal del Baix Camp del passat 25 de febrer, a proposta del grup ARA. Segons la moció, el Baix Camp ha tancat el 2024 com la comarca catalana amb més víctimes mortals en accidents de trànsit, amb 12 morts, principalment en carreteres secundàries com la N-420. Aquesta xifra representa un augment de sis vegades respecte a l’any anterior i la més alta des del 2019. A més, s’han registrat 354 persones ferides durant l’any.
El problema s’emmarca en un augment general de la sinistralitat a la demarcació de Tarragona, on ja s’han comptabilitzat 8 morts el 2025, el doble que l’any anterior. Els principals factors de risc són l’excés de velocitat, l’ús del mòbil, la presència de fauna i les condicions de les vies.
Davant d’aquesta situació, s’han anunciat més controls, radars i inversions en el manteniment de les carreteres, tot i que el Consell Comarcal reclama que aquestes mesures s’apliquin amb eficàcia i prioritzin les zones més afectades.