A la tardor se signarà un conveni regulador que marcarà què aporta cada administració al projecte de l’estació d’autobusos
El mes de juliol acaba a Reus amb la visita de la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya, Sílvia Paneque. A la reunió amb Sandra Guaita, s’han posat sobre la taula temes d’àmbit municipal, com és el cas del projecte de desenvolupament de la zona sud que la ciutat de Reus ha proposat per formar part de la nova convocatòria del Pla de Barris. A finals de 2025, i després d’una valoració tècnica, se sabrà si rep o no la subvenció corresponent.
També s’han recordat els quatre solars que l’Ajuntament ha posat a disposició de la Generalitat (al carrer Ball de Diables, al carrer Vilafortuny, al carrer Vallroquetes i a la finca de Pich i Aguilera), amb l’objectiu que s‘hi construeixi habitatge protegit. A hores d’ara, la consellera ha assegurat que “es treballa per tal que tots aquells solars edificables puguin convertir-se aviat en nous pisos”. En el cas de Reus, sembla que només caldrà ajustar unes poques qüestions jurídiques per tal que així sigui.
En tercer lloc, s’han marcat nous passos pel que fa al projecte de la nova estació d’autobusos. A la tardor se signarà un conveni regulador que marcarà què aporta cada administració. D’aquí a un any el projecte ha d’estar llest.
Tramvia i intermodal, dos projectes amb pes territorial
En l’àmbit territorial i pel que fa al tramvia, la primera fase, entre Salou, Vila-seca i Cambrils, ja està en marxa, però des del govern de la Generalitat tenen clar que la segona fase, entre Reus i Tarragona, no pot quedar-se enrere.
A hores d’ara, es troben responent al·legacions i està previst que l’últim trimestre de 2025 quedin tots els informes a punt, per poder començar la licitació dels projectes constructius d’aquesta segona fase. Un pas que, segons Paneque, “fa encara més real el projecte”.
En relació amb l’estació intermodal, Paneque deixa clar que “ara mateix es treballa en el projecte que la ubica a Vila-seca, donat que ha obtingut un consens territorial en els darrers anys”. Ara bé, no es descarta que en un futur hi hagi un projecte similar adaptat a les necessitats de la ciutat de Tarragona.