L’entitat H2O aprofita la diada per reclamar un local municipal propi, seguint el model de Tarragona
Amb motiu del Dia de l’Orgull, que se celebra cada 28 de juny, la bandera amb l’arc de Sant Martí ja penja del balcó de l’Ajuntament de Reus. Es tracta d’un gest simbòlic que la corporació repeteix des de fa uns anys per mostrar el seu compromís amb els drets de les persones del col·lectiu LGTBIQ+ i amb una ciutat diversa i inclusiva.
El 28 de juny, un dia històric
La nit del 28 de juny de 1969, la policia de Nova York va fer una de les seves habituals batudes al Stonewall Inn, un bar del barri de Greenwich Village freqüentat per persones gais, lesbianes, trans i drag queens. Aquesta vegada, però, la clientela es va resistir a la detenció, i els enfrontaments es van allargar diversos dies.
Aquells aldarulls van marcar un punt d’inflexió: per primera vegada, el col·lectiu LGTBIQ+ es va plantar col·lectivament contra la repressió policial i social que patia. Per això cada 28 de juny es commemora el Dia de l’Orgull LGTBIQ+ arreu del món: en record d’aquella revolta que va donar veu a un moviment que continua reivindicant la igualtat de drets i la lliure expressió de la identitat i l’orientació sexual.
H2O vol un local propi a Reus
A casa nostra, aquesta tasca de defensa i visibilització dels drets de les persones LGTBIQ+ la desenvolupa l’entitat H2O, que treballa per garantir la igualtat, combatre la discriminació i acompanyar el col·lectiu a la ciutat de Reus.
La secretària de l’entitat, Elisabeth Altayó, explica a Canal Reus que els agradaria que l’Ajuntament de Reus els cedeixi un local municipal propi per poder desenvolupar la seva activitat de manera més estable. És un model que ja funciona a Tarragona, on el consistori ha cedit un espai a l’entitat, que els permet organitzar activitats, oferir atenció i acompanyament al col·lectiu, i tenir una seu de referència permanent.