Les classes de moltes escoles de la ciutat estan tensades, sobretot per l’arribada constant de nous alumnes. Un escenari que també es veu agreujat per la complexitat d’atendre la diversitat de casuístiques en una mateixa classe.
El total d’alumnes, d’infantil i primària, a la ciutat de Reus és de 10.030 infants. Una xifra que, dividida per la quantitat de línies que existeixen a la capital del Baix Camp, i que figuren a la base de dades de l’Ajuntament de Reus, compleix la ràtio d’uns 25 alumnes màxims per classe, aproximadament, a excepció d’alguns cursos d’infantil, on la ràtio és de 19.
Ara bé, amb les xifres sobre la taula és evident que les aules d’infantil són menys nombroses que les de primària i, per tant, una divisió exacta entre el total de línies d’ambdues etapes escolars no permet fer una aproximació a la situació real que es viu a les aules. Unes classes que, en algunes escoles de la ciutat, estan veritablement tensades en els cursos de primària.
Aquesta condensació a les aules no és només numèrica, sinó que també es pot palpar a través de la diversitat de casuístiques que coincideixen en una mateixa classe. Això no permet poder atendre d’una forma òptima la diversitat d’alumnat que forma l’escola pública catalana. Una comunitat que cada dia rep nous infants que s’han d’escolaritzar i que reclama més recursos per a desenvolupar l’atenció de la diversitat a l’escola.