Durant els tres dies han passat per la fira unes 12.500 persones, un 25% més que l’any passat
La nova edició de la Reus Viu el Vi ha estat un èxit de participació, amb 12.500 persones i un 25% més de visitants que l’any passat, però també ha generat polèmica entorn la venda d’entrades i l’aforament de l’espai, ubicat al Parc de Sant Jordi. Si bé l’any passat es va col·lapsar el recinte per excés de persones i dissabte al vespre es va haver de tancar l’accés, en aquesta quinzena edició s’ha optat per limitar prèviament l’aforament venent les entrades vinculades a packs de consum i franges horàries. El sistema ha generat opinions contraposades, i la valoració de l’experiència ha estat molt diferent entre els que han pogut entrar i els que no ho han pogut fer perquè s’han quedat sense entrada. I és que dissabte a la tarda, ja ben d’hora, van haver de penjar el cartell d’entrades exhaurides. Tot i així, des de la Cambra de Comerç, ens organitzador de la fira, s’argumenta que la regulació és necessària per “garantir un bon control de l’aforament i assegurar una experiència còmoda, segura i de qualitat per a tots els assistents”. A més, ha permès distribuir els visitants pels diferents dies i més franges horàries, ha afegit el president, Mario Basora.
En total hi han participat 14 cellers i 10 marques de vermut amb gairebé 130 referències de tast. La fira s’ha complementat amb l’estand de la beguda reusenca plim i alguns expositors gastronòmics.
Alguns expositors qüestionen el format de la fira
També entre els expositors hi ha hagut diversitat d’opinions, tant per la gestió de l’aforament, com la idoneïtat de l’espai o els horaris de la fira. Tot i que les xifres de visitants han millorat, la franja del migdia no acaba d’arrancar, mentre que a la tarda i fins que tanca l’esdeveniment, divendres i dissabte a les 10h i diumenge a les 9h, el recinte s’omple bastant o fins i tot del tot, amb un aforament de 5.000 persones, com en el cas del dissabte, que es va quedar gent al carrer.