ADIF refà el projecte de la Via Verda de la Costa Daurada

per: Clara Marquiegui, Paula Montalvo

En els pròxims anys, Cambrils, Mont-roig i l’Hospitalet de l’Infant estaran units per una Via Verda, però el primer projecte que ADIF va presentar no va convèncer els ajuntaments

El traçat de l’antiga via del tren, abans de canviar el recorregut pel corredor del Mediterrani ara fa cinc anys, ja té projectes substituts. Per una banda, de Vila-seca a Cambrils, hi ha d’anar el Tramcamp, que s’espera que estigui operatiu el pròxim 2028. Però, per l’altra banda, des de Cambrils i fins a Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, s’ha de convertir tot en una via verda.

Aquesta nova infraestructura consisteix a transformar l’antic traçat del ferrocarril perquè sigui un espai per a caminar o també ciclable, amb l’objectiu que sigui un atractiu turístic més.

Una reunió per a revisar el projecte

Ara bé, fa uns mesos, els tres ajuntaments implicats, Cambrils, Mont-roig i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, es van reunir amb ADIF, que és propietària dels terrenys, per a parlar del projecte. Asseguren que no els convencien les condicions que es posaven sobre la taula, i demanaven canvis.

Els consistoris expliquen que l’antic conveni implicava que haguessin de pagar uns diners que, al seu criteri, no pertoca pagar als veïns d’aquests municipis.

Després de la reunió, ADIF ha accedit a revisar el projecte, però això implica gairebé fer-lo des de zero. Els ajuntaments esperen incloure també detalls que permetin que aquest eix es pugui incorporar al municipi i no suposi, com fins ara, un obstacle al centre dels nuclis urbans.

Fil de notícies

AGENDA

del 10 de Març fins el 28 de Març

Esport: Olimpíada Escolar de Reus 2025

RELACIONATS