Els treballs començaran aquest setembre i tindran un termini d’execució de 20 mesos

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha adjudicat les primeres obres d’infraestructura del tramvia del Camp de Tarragona entre Cambrils, Vila-seca i Salou, per un valor de 15,8 MEUR (sense IVA). D’aquesta manera, s’avança en una actuació estratègica, a ulls de la Generalitat de Catalunya. Els treballs començaran aquest setembre i tindran un termini d’execució de 20 mesos.
Aquesta intervenció abastarà l’àmbit de l’antic corredor ferroviari i els terrenys adjacents als vials, entre Cambrils centre i Vila-seca Universitat, a fi d’executar les primeres tasques de moviment de terres, desviament de serveis i construcció d’estructures diverses, com ara un nou pont sobre l’autovia A-7, al terme de Vila-seca, de 112 metres de longitud.
La primera fase entrarà en funcionament el 2028
D’altra banda, durant aquest any, el Departament licitarà les obres corresponents a altres treballs d’infraestructura de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona; l’obra civil i instal·lacions entre Cambrils centre i Vila-seca Estació, la construcció del centre operatiu de Vila-seca i l’obra civil i instal·lacions del tram Cambrils nord-Cambrils centre. Es preveu que la primera fase entri en funcionament el primer trimestre de 2028.
A aquests treballs s’afegeixen les actuacions que es duran a terme d’urbanització i de configuració d’un eix per a facilitar la mobilitat a peu i en bicicleta en els municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, que executaran cada Ajuntament, amb finançament de la Generalitat.
La segona fase ja escalfa motors
En paral·lel a les obres de la primera fase, la Generalitat també està treballant en la tramitació de la segona fase, que completarà el tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus.
Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. El servei ha de beneficiar 9,5 milions d’usuaris anualment.