L’Ajuntament de Tarragona ha pactat ja amb la Generalitat el traçat que aquest nou mitjà tindrà a la capital de la demarcació, mentre que a Cambrils i Reus encara se’n desconeixen els detalls
El TramCamp, el tramvia del Camp de Tarragona, ha d’entrar en funcionament a finals de l’any 2026 unint Cambrils, Salou i Vila-seca. La segona fase és la que ha d’arribar a Reus i Tarragona, i hauria d’estar operativa l’any 2028. Un calendari ara mateix agafat amb pinces tenint en compte les recents eleccions i la paralització del projecte que aquestes suposen.
Mentre que la primera fase encara està en procés de desenvolupament i no se’n coneixen gaires detalls, a Tarragona ja s’ha pactat quin serà el traçat dins el municipi. Encara que aquesta sigui una ciutat que entra en la segona fase del projecte.
Així ho ha avançat el Diari Més, que ha dibuixat l’entrada del transport dins del seu terme municipal: entrant pels barris de ponent, a través de l’Avinguda Roma, i on trencarà amb tres destins: per una banda, el barri del Port fins a arribar a l’actual estació. El segon recorregut serà arribant gairebé a tocar, però esquivant, la plaça Imperial Tàrraco i dividint-se per l’Avinguda Catalunya fins a Camp de Mart, i l’últim fins al barri de Sant Pere i Sant Pau.
La planificació detallada d’aquesta ciutat trenca amb la poca informació que fins al moment es té d’altres ciutats de la zona. Salou, Vila-seca i Cambrils són els primers municipis que han de veure néixer el TramCamp. Ara fa unes setmanes, els seus consistoris van presentar al·legacions al projecte. El principal tema que crea controvèrsia és la instal·lació de catenàries. Però, més enllà d’això, no se’n coneixen més detalls.
Per la seva banda, l’Ajuntament de Reus, que hauria de construir el TramCamp alhora que Tarragona, també va presentar al·legacions al projecte de la Generalitat de Catalunya. De fet, el nou govern, encapçalat per Sandra Guaita, tampoc s’ha pronunciat públicament sobre la idea de tramvia que s’està plantejant.
L’únic que sí que han demanat des del consistori reusenc, i de la mà dels seus companys de partit a Tarragona, és que la connexió de les dues grans ciutats del territori arribi més aviat del que estava previst fins ara.