Estat i territori estudien un pla alternatiu al servei de tren per les obres de Roda de Barà

per: Miquel Ferrer

El tall tindrà una durada de cinc mesos, i l’estat habilitarà un total de 87 autobusos per suplir la falta de trens entre les estacions de Sant Vicenç de Calders i Tarragona

Agents de la demarcació de Tarragona i alcaldes dels municipis afectats pel tall de vies programat per a principis del mes vinent, fruit de les obres del túnel de Roda de Berà, s’han reunit amb el secretari d’Estat de Transport i Mobilitat, José Antonio Santano, per tal de presentar les seves peticions respecte al Pla Alternatiu de Transports.

Cinc mesos d’obres i servei alternatiu en autobús

El tall tindrà una durada de cinc mesos i afectarà fins a 16.000 passatgers diaris. El servei alternatiu serà per autobús, i s’habilitaran un total de 87 vehicles per suplir la falta de trens entre les estacions de Sant Vicenç de calders i Tarragona.
A partir de la reunió celebrada aquest divendres, s’hauran d’acabar de definir les rutes, parades i horaris dels autobusos, tot escoltant les propostes i exigències dels municipis que més patiran la falta de trens.

L’Estat treu pit de les inversions a les vies del Camp de Tarragona

Per la seva banda, el secretari José Antonio Santano ha volgut destacar la importància d’aquesta reunió per la complexitat de la problemàtica, i per reduir el mínim possible les afectacions causades per les obres. Uns treballs que han de servir, segons Santano, per millorar amb efecte directe el servei ferroviari regional del Camp.

Per exemple, a partir del mes de juliol, la línia Barcelona-Tarragona tindrà una freqüència d’un tren cada mitja hora, a més d’una disminució considerable dels endarreriments en trens de rodalies i la millora substancial del servei i les infraestructures. Des de la secretaria de Transport i Mobilitat, també s’ha destacat la inversió de l’estat al Camp de Tarragona, unes inversions que segons Santano, superen actualment els mil milions d’euros.

Els alcaldes han agraït la reunió i es troben expectants de veure les resolucions de les seves propostes. L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha declarat que les obres són imprescindibles i es troben contents que s’hagi treballat de manera prèvia i tenint en compte als municipis per minimitzar les afectacions en la mesura del possible.

Dignitat a les Vies creu que la reunió arriba tard

La plataforma Dignitat a les Vies, també present a la reunió, ha criticat durament el servei d’informació d’ADIF i Renfe respecte a la manca d’informació que reben els usuaris sobre el servei afectat per obres o avaries. Una crítica que, des de la secretaria, volen corregir amb una millora del servei informatiu per als usuaris, i en específic, per les obres al túnel de Roda de Berà.
El col·lectiu també ha criticat que encara no es disposin dels horaris del servei d’autobusos, i creuen que la reunió arriba tard, tenint en compte que les obres començaran d’aquí a menys d’un mes.

Com afectaran les obres a les línies que passen per Reus?

Aquest tall a les vies, que recordem es farà a partir del dia 1 d’octubre, tindrà fortes afectacions en les línies de casa nostra. Pel que fa a la línia R15 Reus-Barcelona, els trens es desviaran per Valls sense fer parada entre Reus i Sant Vicenç de Calders, una desviació que comportarà 15 minuts més de trajecte de mitjana. Una altra línia que estarà disponible per evitar fer servir autobús és fer transbord de l’R14 a l’R13, a l’estació de la Plana-Picamoixons. En cas de voler fer servir el servei d’autobús, l’Hospitalet de l’Infant serà una de les opcions per anar directe fins a Sant Vicenç de Calders, juntament amb l’estació de Port Aventura a Salou.

AGENDA

RELACIONATS