La via verda anirà des de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, travessarà Mont-roig del Camp, Cambrils i arribarà fins a Salou
Després d’anys picant pedra, el desmantellament de l’antic traçat ferroviari de la costa i reunions amb els consistoris, ADIF tira ja endavant les obres de la futura via verda. Ha estat un reclam històric sobretot per part dels ajuntaments de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i Mont-roig del Camp. El que en un inici havia de ser un projecte que havia de creuar la comarca del Baix Camp i arribar fins a Cambrils, una vegada ADIF ha fet l’anunci de les obres ha aprofitat també per a donar a conèixer que la via verda travessarà fronteres i arribarà fins a Salou.
D’aquesta manera, la via verda conviurà amb el futur Tramcamp. Fa gairebé dos mesos, la Generalitat i ADIF van signar el conveni per a la cessió dels terrenys entre Vila-seca, Salou i Cambrils per a construir aquest nou mitjà de transport públic.
Els projectes, sobre el mapa
Sobre plànol quedaria de la següent manera: des de Vandellòs-l’Hospitalet de l’Infant seguiria el traçat de la via de costa per Miami Platja i fins a Cambrils. Aquí és on inicialment havia de quedar el projecte, però ara avançarà fins a Salou. Compartint espai amb el Tramcamp, que en la seva primera fase vindrà des de Vila-seca, passarà per Salou i arribarà a Cambrils.
Gairebé 8 milions d’euros d’inversió
Així, l’ens titular de l’antic traçat ferroviari ho vol transformar ara en una via cívica on puguin conviure tota mena d’activitats saludables i sostenibles. La inversió de la primera fase, a la part del Baix Camp, ascendeix fins als 5,8 milions d’euros, i la segona fase fins a Salou està contemplada amb 2 milions més.
Els ajuntaments implicats han celebrat l’arribada d’aquesta unió de conceptes, i demanen que els ajudi a aconseguir altres objectius que tenen entre mans, com poden ser més zones verdes, l’ampliació del parc d’habitatge o més zones d’aparcament.