L’Ajuntament pagarà 2.800 euros anuals per gairebé 75.000 metres quadrats de l’antic traçat ferroviari
L’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha aprovat per unanimitat el conveni d’arrendament amb ADIF dels terrenys de l’antic traçat ferroviari situats entre el límit amb l’Estany Gelat i Cambrils. L’acord, ratificat aquest dilluns al matí en un Ple extraordinari, permet avançar en el desenvolupament de la Via Verda Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant – Cambrils.
El projecte està vinculat al desmantellament de l’antiga línia ferroviària, que va quedar en desús després de l’entrada en funcionament de la variant del Corredor Mediterrani.
Gairebé 75.000 metres quadrats durant 20 anys
El conveni contempla l’arrendament de 6.660 metres lineals de terrenys, amb una superfície aproximada de 74.717 metres quadrats. El contracte tindrà una durada inicial de 20 anys, prorrogable fins a 10 anys més.
L’Ajuntament pagarà un cànon anual de 2.800 euros, més IVA. El contracte no entrarà en vigor fins que ADIF finalitzi les obres previstes al terme municipal de Mont-roig del Camp.
Els informes tècnics municipals apunten que el manteniment anual de l’espai podria situar-se entre els 20.000 i els 30.000 euros. A aquesta xifra caldrà afegir-hi les despeses derivades de tributs i de l’assegurança de responsabilitat civil.
Informes desfavorables sobre alguns aspectes del conveni
Durant la sessió plenària s’ha posat de manifest l’existència d’informes jurídics i d’intervenció desfavorables en alguns aspectes del conveni. Aquests informes adverteixen que l’Ajuntament assumeix una part important de les responsabilitats i els riscos derivats de la gestió de l’espai. Malgrat aquestes advertències, el Ple ha donat llum verda a l’acord per unanimitat.
Cambrils i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant ja van aprovar el seu conveni amb ADIF, fa unes setmanes. D’aquesta manera, el projecte pot continuar el seu camí fins a fer-se realitat.