Les actuacions, que s’haurien de fer efectives abans de finals d’any, inclouen un tall de trànsit al carrer del Doctor Robert
El carrer del Doctor Robert, així com els del voltant del Pallol, són algunes de les zones més transitades de la ciutat de Reus. De fet, segons un estudi de mobilitat encarregat per l’Ajuntament, el carrer del Doctor Robert registra una mitjana de més de 10.400 vehicles cada dia, arribant a pics d’intensitat de 800 vehicles per hora.
Des de fa anys, aquesta situació ha generat preocupació per part dels veïns i els comerciants de la zona. “Aquesta alta densitat de vehicles, així com les voreres estretes del carrer Doctor Robert, impliquen una inseguretat i un perill pel veïnat i pels vianants que circulen per la zona”, ha assegurat Dolors Vázquez, regidora de Seguretat Ciutadana i Convivència de l’Ajuntament de Reus. De fet, Vázquez ha explicat que, fins i tot, hi ha hagut casos d’atropellaments en aquest vial.
Descongestionar el centre
Per aquest motiu, l’Ajuntament de Reus ha decidit impulsar una reordenació del trànsit d’aquesta zona, amb l’objectiu de millorar la seguretat i reduir el volum de vehicles que travessen el centre de la ciutat.
El consistori reusenc ha previst un conjunt d’actuacions, que s’haurien de fer efectives abans d’acabar l’any 2025. En primer lloc, s’efectuarà un canvi de sentit del carrer Roser, concretament en el tram comprès entre el carrer del Doctor Robert i la Riera de Miró. És a dir que, un cop es faci efectiu el canvi, els vehicles circularan des de la plaça Catalunya en direcció a la Riera de Miró i es tallarà la circulació pel carrer del Doctor Robert.
Com es controlaran els accessos?
Per regular tot plegat, s’instal·larà un nou semàfor a la cruïlla del carrer del Roser amb la Riera de Miró, així com diverses pilones automàtiques amb lector de matrícula i càmeres de seguretat. La primera de les pilones s’ubicarà al carrer del Doctor Robert, mentre que les altres s’instal·laran al carreró de la Puríssima Sang (una a la plaça i l’altra a tocar del carrer del Roser) i al carrer Sant Pere Apòstol, que serà traslladada des del carrer del Mar.
Les pilones barraran el pas per aquests carrers des de les onze del matí fins a dues de la matinada, l’horari habitual de càrrega i descàrrega al nucli antic, i limitaran l’accés als vehicles autoritzats, com ara els residents amb plaça d’aparcament, els serveis d’emergència i municipals o els repartidors. A més, també es reforçarà la senyalització horitzontal i vertical dels carrers adjacents.
Vázquez ha volgut remarcar que “els canvis no comportaran cap sanció, però que, per tal d’informar de forma progressiva a la ciutadania, s’instal·laran punts d’informació i es farà un període de prova“.
Les actuacions, que tenen un cost previst de 48.300 euros, haurien de permetre reduir la contaminació acústica i atmosfèrica de la zona, així com augmentar l’eficiència del transport públic.