Salvador Illa: “el tramvia del Camp entrarà en funcionament el primer trimestre de 2028”

per: Laura Roig

La setmana que ve s’obre la licitació per a la construcció de la primera fase del projecte, que ha d’unir Cambrils Centre amb Vila-seca Universitat

Aquest diumenge s’ha presentat a Cambrils la primera fase del projecte del tramvia al Camp de Tarragona, que ha d’unir Cambrils Centre i Vila-seca Universitat, i que es començarà a licitar la setmana que ve, tant pel que fa a l’obra com a l’adquisició dels combois, segons ha assegurat el president de la Generalitat Salvador Illa. Aquesta primera fase suposarà la construcció de 14 quilòmetres de recorregut i 14 parades, i compta amb un pressupost de 245M d’euros si tenim en compte l’adaptació dels entorns, amb un eix per a vianants i bicicletes, i actuacions d’integració urbana.

Illa ha destacat que “el Camp de Tarragona no necessita polèmica, necessita projectes”. I ha afirmat que l’obra és “vital” per a la prosperitat del territori i de tota Catalunya, i que ha de transformar tot el Camp de Tarragona. També ha celebrat que aquesta connectivitat, que va en la línia de la lluita contra el canvi climàtic, s’ha anat configurant arribant amb consensos amb tots els alcaldes del territori.

També han intervingut en l’acte l’alcalde de Cambrils, Alfredo Clúa, qui ha afirmat que “era un somni llargament esperat i ara comença a fer-se realitat”, i l’alcalde de Salou, Pere Granados, qui ha dit que “era de justícia” ja que és un projecte que fa molts anys que es reivindica.

A la presentació, presidida pel president Salvador Illa, també hi han assistit, entre d’altres, la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó; la delegada del Govern a Tarragona, Lucía López, i el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal.

El tramCamp en xifres

La totalitat del tramvia tindrà un recorregut total de 46 km, i quan s’hagi completat connectarà Reus, Tarragona, Cambrils, Salou i Vila-seca. D’aquests 46 km, 1’9 km seran en bateria, és a dir, sense catenàries. La infraestructura tindrà 7 combois que funcionaran amb una freqüència de 15 minuts en les hores punta, i podran arribar als 70km/h en zones interurbanes. Es preveu que el primer tram del tramvia entri en funcionament el primer trimestre del 2028, i quan estigui a ple rendiment transportarà uns 9’5M de passatgers l’any.

Fil de notícies

AGENDA

RELACIONATS