La mesura pretén millorar l’eficiència del servei i reduir els comportaments incívics detectats
L’Ajuntament de Reus ha posat en marxa una campanya informativa per millorar l’ús que fa la ciutadania i els comerços de les bústies de recollida pneumàtica de residus.
Aquest sistema, implementat l’any 2008 i que, avui en dia, dona cobertura a 12.000 persones, genera queixes per part del veïnat. Precisament, un 75% dels comportaments incívics provoquen incidències que, sovint, acaba bloquejant el servei a tota la zona.
Per aquest motiu, durant aquesta setmana s’ha establert una carpa al Barri del Carme i al Passeig Prim, les àrees on es detecta un major nombre d’incidències, amb la voluntat d’informar el veïnat sobre el funcionament de les bústies del sistema de recollida pneumàtica. Tot plegat, per aconseguir reduir el nombre d’incidències i fer-ne un ús més conscient.
Un 75% dels comportaments incívics provoquen incidències al sistema
“El sistema de recollida pneumàtica té múltiples beneficis, ja que funciona els 365 dies de l’any i no necessita la intervenció de camions. Per tant, si, prèviament, es fa una correcta separació de residus, és molt eficient“, ha afirmat el regidor de l’Àrea de Medi Ambient, Sostenibilitat i Via Pública de l’Ajuntament de Reus, Daniel Rubio.
Un equip d’educadors ambientals s’encarreguen de resoldre dubtes als veïns, veïnes i establiments de la zona i, alhora, recordar els avantatges d’altres sistemes de recollida de residus implantats a la ciutat.