Així ho determina una investigació de la URV que ha estudiat la prevalença d’aquests trastorns en canalla en edat escolar, unes conclusions que, per altra banda, no sorprenen a les entitats dedicades a persones amb aquests trastorns
La Universitat Rovira i Virgili ha tirat endavant un estudi sobre la prevalença del trastorn de l’espectre autista i del trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat en menors en edat escolar i com aquestes condicions els afecten en les relacions socials. L’estudi ha descobert que el risc de patir assetjament, aïllament o exclusió social pot arribar a triplicar-se en aquells infants que pateixen algun d’aquests trastorns. concloent que un 35% dels escolars amb TDAH informaven que patien algun tipus d’assetjament, aïllament o exclusió social. pel que fa als escolars amb TEA, s’ha trobat que el 58% se senten desplaçats i exclosos en l’àmbit escolar.
Les entitats recolzen l’estudi
Aquests resultats no sorprenen a les entitats dedicades a aquests trastorns, com per exemple a l’associació reusenca Supera’t. En aquest sentit, des de l’entitat reivindiquen la incorporació de mesures específiques per aquests col·lectius en els programes contra el bullying i l’assetjament escolar.
I és que El bullying té conseqüències a llarg termini i augmenta el sentiment de por cap a les relacions socials; tenir TEA o TDAH i sentir-te victimitzat incrementa els problemes emocionals d’aquest col·lectiu.