Els infants amb TEA o TDAH tenen més risc de patir bullying

per: Mireia Jansà Mata

Així ho determina una investigació de la URV que ha estudiat la prevalença d’aquests trastorns en canalla en edat escolar, unes conclusions que, per altra banda, no sorprenen a les entitats dedicades a persones amb aquests trastorns

La Universitat Rovira i Virgili ha tirat endavant un estudi sobre la prevalença del trastorn de l’espectre autista i del trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat en menors en edat escolar i com aquestes condicions els afecten en les relacions socials. L’estudi ha descobert que el risc de patir assetjament, aïllament o exclusió social pot arribar a triplicar-se en aquells infants que pateixen algun d’aquests trastorns. concloent que un 35% dels escolars amb TDAH informaven que patien algun tipus d’assetjament, aïllament o exclusió social. pel que fa als escolars amb TEA, s’ha trobat que el 58% se senten desplaçats i exclosos en l’àmbit escolar.

Les entitats recolzen l’estudi

Aquests resultats no sorprenen a les entitats dedicades a aquests trastorns, com per exemple a l’associació reusenca Supera’t. En aquest sentit, des de l’entitat reivindiquen la incorporació de mesures específiques per aquests col·lectius en els programes contra el bullying i l’assetjament escolar.

I és que El bullying té conseqüències a llarg termini i augmenta el sentiment de por cap a les relacions socials; tenir TEA o TDAH i sentir-te victimitzat incrementa els problemes emocionals d’aquest col·lectiu.

AGENDA

28 d'Octubre

RELACIONATS