Les obres del túnel de Roda de Barà que s’allargaran com a mínim cinc mesos obliguen a fer el trajecte fins a la ciutat comtal passant per La Plana-Picamoixons
Aquest octubre comencen les obres del túnel de Roda de Barà que s’allargaran fins al mes de març. Unes obres de més de 26 milions d’euros i que, més enllà de la despesa econòmica, tindran un cost important pel que fa al servei al viatger.
I és que les obres han obligat Renfe a establir un pla alternatiu de transport per carretera entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona i a desviar diversos trens per tal de permetre la connexió entre el sud del país i Barcelona. De fet, totes les línies de les comarques meridionals es veuen afectades: l’R14, l’R15, l’R16, l’R17 i l’RT2.
I Reus-Barcelona? Calvari de dues hores i mitja
En el cas de Reus, l’R14 queda anul·lada direcció nord i s’ofereix un trajecte alternatiu fins a La Plana-Picamoixons, on s’enllaçarà amb l’R15 per enfilar fins a Sant Vicenç de Calders. Una línia que incrementarà el nombre de serveis per absorbir l’increment de demanda.
L’alternativa és fer el trajecte de l’R14 fins a Tarragona i agafar el transport alternatiu per carretera fins a Sant Vicenç de Calders, on es pot continuar el trajecte fins a Barcelona.
Sigui com sigui, tot plegat incrementa notablement els temps de viatge. I és que si habitualment el trajecte entre Reus i Barcelona ja supera els 90 minuts, en aquest cas es podria enfilar fins a superar les dues hores i arribar fins als 150 minuts.
Autobusos o trens, diverses alternatives per a un viatge més llarg
Renfe ha posat a disposició dels usuaris del transport ferroviari una norantena d’autobusos que oferiran fins a 600 trajectes diaris. La voluntat és donar servei a més de 30.000 viatgers. Aquest servei cobrirà el trajecte entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona.
Són autobusos que faran trajectes directes, trajectes amb parades intermèdies, i pels trens amb destinació Salou-Port Aventura el recorregut serà Sant Vicenç de Calders – Salou-Port Aventura.