L’Escola Joan Rebull impulsa un projecte Erasmus Plus conjuntament amb escoles de diverses ciutats de la Unió Europea
Sota la premissa de dur a terme una transformació dels espais i ambients d’aprenentatge als centres educatius, l’Escola Joan Rebull de Reus coordina i participa en un Programa d’Erasmus Plus, conjuntament amb escoles de França, Eslovènia i Itàlia. La iniciativa, que va començar fa tres anys, se centra en tres espais a treballar: el medi social i natural, les llengües i l’espai artístic. És en aquestes tres branques on es volen crear espais d’aprenentatge perquè els i les alumnes es trobin còmodes i disposin dels recursos adequats per potenciar els seus coneixements i habilitats tant dins com fora de l’aula.
Així doncs, el Centre d’Art Cal Massó de Reus ha acollit aquest divendres 8 de novembre una jornada centrada en la branca artística del projecte. Durant l’acte, s’ha presentat el projecte i s’ha dinamitzat una taula rodona per tal de mostrar i compartir l’intent de l’Escola Joan Rebull de potenciar les arts d’una forma diferent.
L’atelier, un espai necessari
Cristina Iturgoyen, mestra de l’Escola Joan Rebull i responsable del projecte pel que fa a la branca artística, ha explicat que el centre ha optat per treballar amb espais d’aprenentatge que anomenen ateliers. Concretament, hi ha un pels alumnes d’educació infantil i un altre pels d’educació primària. “En ells, volem que l’alumne tingui la capacitat de crear, perquè sovint no deixem espai per a la creació“, ha remarcat la mestra.
En la jornada han participat docents d’escoles públiques i concertades i professionals del món artístic que han format part del projecte. “A l’escola, els nens han d’aprendre l’art, perquè els fa créixer com a persones. Quan el nen connecta amb l’art, és quan realment és ell mateix”, ha exposat Agustina Sobrino, artista conceptual que ha col·laborat en el projecte.
De cara a un futur pròxim, l’Escola Joan Rebull pretén continuar amb aquests eixos de treball, consolidar-los i ampliar-los el màxim possible per seguir millorant el projecte.