El sector s’oposa a l’augment i assegura que l’anunci ha provocat cancel·lacions
Fa mesos que el sector turístic català viu pendent d’un possible increment de la taxa turística, l’impost que paguen els viatgers quan s’allotgen en un hotel, apartament, càmping o alberg, entre altres. És un recàrrec que, en un inici, es va idear per promoure l’activitat d’aquest sector. Ara, tal com exposen des de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona, la FEHT, els seus usos s’han diversificat i és per això que s’oposen fermament al seu increment.
Ho fan també perquè creuen que una pujada dels preus, derivada d’aquest increment de la taxa turística, acabarà restant competitivitat a la destinació, respecte a altres zones de l’Estat i d’Europa. De fet, l’Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre diu que, des que la Generalitat ha posat sobre la taula aquesta possibilitat, s’han produït les primeres cancel·lacions de reserves.
El sector turístic s’oposa a l’increment de la taxa turística
Les informacions que s’han publicat fins ara apunten que aquesta taxa turística es podria arribar a doblar durant tot l’any i la FEHT creu que això perjudicarà sobretot els mesos de menys rebuda de visitants i on s’estan fent grans esforços per mantenir la clientela.
L’increment s’hauria d’haver aprovat la setmana passada, però finalment no va ser així. Des del sector denuncien la falta de negociació i resten a l’espera de la decisió definitiva del govern català. La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, recrimina que “a part d’escoltar-nos, no hem tingut un procés de negociació de la taxa”.
És per això, afegeix, que “estem expectant i pendents dels mitjans de comunicació per veure si tira endavant o no”. Amb tot, admet que “sabem segur que s’incrementarà, per les notícies que ens arriben i el missatge que ens transmeten, el que no sabem és amb quin format”.
Cabré també ha volgut deixar clar la sensació que tenen des de la FEHT que aquestes mesures s’han ideat des d’una visió barcelonina, que poc té a veure amb la realitat que viu la Costa Daurada. Cal recordar que el turisme representa el 26% del PIB a la demarcació de Tarragona i que una mala temporada, derivada d’aquest increment, podria tenir efectes negatius per tot el territori.