Torna el Plim de Reus

per: Jordi Olària Gras

Una festa el 31 de maig donarà el tret de sortida de la nova etapa del Plim

Una nova iniciativa privada farà tornar la beguda Plim als bars i comerços de Reus i comarca. Aquest dimarts s’ha presentat el projecte, que arribarà a les barres i a les prestatgeries el 31 de maig amb una festa ciutadana. L’empresa responsable, ReusPlim, el reivindica com un producte local molt arrelat a l’imaginari reusenc.

Gerard Llauradó explica que “volíem presentar quelcom més que una beguda perquè, com tots sabeu, Plim és un record que tenim la majoria de nosaltres, és un fet identitari de la ciutat“. S’ha volgut recuperar la recepta original, però adaptant-la a l’actualitat, per exemple, traient-li el sucre.

La recuperació del Plim el vol reivindicar com a fet identitari reusenc

Llauradó detalla que “volem presentar un nou Plim, un Pim renovat, amb més fruita i més intens, persistent i fresc; hem volgut fer una beguda moderna, més apta per als nous temps”. És el pes de Plim a l’imaginari col·lectiu reusenc el que ha permès tirar endavant el projecte. El propietari de la marca, Matías Olesti, afirma que “la primera sensació ha sigut d’il·lusió, perquè hem retrobat una situació que estava al record de tots els reusencs“.

“Faltava poder accedir al producte simplement anant al supermercat o la botiga i dir el que s’havia dit tota la vida: ‘a mi, Plim'”, afegeix. És per aquesta condició de producte local que l’Agència Reus Promoció li reservarà un espai a l’Estació Enològica. La regidora de Projecció de Ciutat, Noemí Llauradó, aclareix que “tindrem un córner amb informació del Plim, i podrem conèixer la història del vermut i del Reus, París, Londres, però també la del Plim”.

Obren una campanya de subscripció popular per obrir-lo a la ciutadania

De fet, al mateix espai “podrem degustar vermut, Plim i la combinació del Masclet”. El Plim tornarà amb una producció inicial de 10.000 litres repartits entre 10.000 ampolles que es destinaran a la restauració i 20.000 llaunes per a la venda per internet i als comerços.

En paral·lel s’ha obert una campanya de subscripció popular a través del seu web on es poden fer aportacions entre 25 i 250 euros. A canvi s’obtindran llaunes i diversos productes de marxandatge perquè la ciutadania es faci seu aquest ressorgiment.

AGENDA

23 d'Abril

Sant Jordi 2025

19 d'Abril

Poboleda Vins

RELACIONATS