Les obres de la primera fase del tramvia han de començar aquest mes de setembre, mentre que la segona fase, que connectarà Reus amb Tarragona, es troba en estudi informatiu

El Tramvia del Camp de Tarragona ha de ser una realitat el 2028. Aleshores es posarà en marxa la primera fase del desplegament d’aquest nou sistema de transport interurbà que connectarà Cambrils i Vila-seca amb 14 parades. Per a l’arribada del tramvia a Reus caldrà esperar encara uns anys, i és que el desenvolupament de la connexió amb la primera fase i amb Tarragona es troba ara mateix en estudi informatiu.
La primera fase del tramvia
El tramvia ha de ser un catalitzador per a la mobilitat interurbana del Camp de Tarragona. Connectarà en dues fases els municipis de Cambrils i Vila-seca i també Reus i Tarragona, passant per l’Aeroport. La primera fase, les obres de la qual han de començar al llarg de les setmanes vinents, tenen un pressupost de prop de 250 milions d’euros. Permetrà circular a partir del 2028 entre Cambrils i Vila-seca, en un traçat que, pel municipi de Cambrils, serà el següent. Amb sis parades entre l’estació de trens i la de Vilafortuny. Després el traçat segueix fins a Salou i Vila-seca, amb un total de 14 parades i 14 kilòmetres de vies.
La segona fase del tramvia

La segona fase es troba ara mateix en estudi informatiu. Aquest ha de determinar la connexió entre Reus i Tarragona i també la connexió amb Vila-seca, la futura estació intermodal, que serà el gran nexe d’unió, i l’Aeroport de Reus. Al llarg del pròxim 2026 s’han de definir els traçats, que en el cas de Reus comptaria amb 13 parades i un circuit de doble sentit que abraçarà la ciutat per les rondes. També la connexió amb l’Aeroport de Reus. L’entrada del tramvia a la ciutat està previst per la carretera de Salou.

Una altra cosa és què passarà amb els traçats urbans. Segons explica Marina Berasategui, regidora d’Urbanisme de l’Ajuntament de Reus, “la implantació del tramvia pels carrers de la ciutat es definirà a través de convenis amb la Generalitat“, de la mateixa manera que han fet els municipis de la costa. Falta veure quin serà el grau d’afectació a les vies que actualment coneixem, com els passejos o les avingudes i per on passarà exactament el traçat.
Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. El servei ha de beneficiar 9,5 milions d’usuaris anualment.