L’aposta de l’Ajuntament per la campanya de Nadal de Reus es concreta amb un pressupost de més de 760.000 euros
La campanya de Nadal de Reus es manté com la principal aposta de l’Ajuntament per a la dinamització comercial de la ciutat. L’Ajuntament ho veu com una inversió amb retorn econòmic notable per la quantitat de visitants que passen per la ciutat entre finals de novembre i principis de gener.
La regidora de Projecció de Ciutat, Noemí Llauradó, assegura que “és una inversió que repercuteix moltíssim en benefici dels comerços, la restauració i els serveis”. Afegeix que també es veu com una aposta per la desestacionalització, tenint en compte que “genera un augment de visites als nostres equipaments visitables”.
La campanya de Nadal de Reus tindrà més de 760.000 euros de pressupost
Als vora 760.000 euros de pressupost que l’Agència Reus Promoció aporta a la campanya de Nadal de Reus caldrà sumar-hi, encara, les aportacions d’altres àrees municipals. El Parc de Nadal de la regidora d’Esports, l’arribada dels Reis d’Orient, de la de Cultura o Nadal als barris de la de Relacions Ciutadanes en són alguns exemples. Un conjunt d’activitats que completaran el programa de la campanya de Nadal de Reus.
La part principal, amb tot, depèn de Reus Promoció, que enguany hi destina 759.100 euros. Un pressupost que es reparteix entre diferents elements de la campanya de Nadal de Reus de la manera següent:
- Enllumenat: 612.100 euros.
- Espai Un Nadal Rodó: 30.000 euros.
- Part del Campament Reial: 30.000 euros.
- Espectacle d’inici de la campanya de Nadal de Reus: 30.000 euros.
- Mercat de Nadal: 30.000 euros.
- Creació i disseny de la campanya: 15.000 euros.
- Festa de Cap d’Any: 7.000 euros.
- Altres conceptes: 5.000 euros.

Dijous 27 de novembre, tret de sortida de la campanya de Nadal de Reus
Tot plegat començarà dijous de la setmana vinent, 27 de novembre, a tres quarts de set de la tarda a la plaça del Mercadal. Serà amb l’espectacle El Batex del Nadal, “on la protagonista és la Llum del Nadal”. L’Ajuntament explica que “és un espectacle lumínic que simbolitza com la força del batec compartit encén el Nadal de Reus”.
S’ha dissenyat com un espectacle de llum i música que es podrà seguir des de qualsevol punt de la plaça i donarà pas a l’encesa de tots els llums de Nadal de la ciutat. Es manté l’aposta dels últims anys per dibuixar un eix passejable a la zona amb més densitat comercial de la ciutat: entre el carrer Ample i l’avinguda del Carrilet. En aquest recorregut s’escamparan punts d’interès en espais com el Portal de Jesús o la plaça de Catalunya.
De fet, la campanya de Nadal de Reus inclou un recorregut d’elements lumínics perquè reusencs i visitants passegin pel principal teixit comercial de la ciutat. Uns elements que s’instal·laran a l’avinguda del Carrilet, al raval de Santa Anna, a la plaça de Catalunya, al Portal de Jesús i al voltant de la Prioral de Sant Pere. També hi haurà atraccions com el carrusel de la plaça del Prim o la bola lluminosa i amb espectacle musical de dotze metres de diàmetre de la plaça de la Llibertat, un espai que culminarà amb Un Nadal Rodó.
La campanya de Nadal de Reus, “referent a Catalunya”
Als carrers de Llovera i de Monterols es tornaran a instal·lar els mateixos llums que l’any passat, que també destaquen durant el dia. Una altra aposta que es manté és la de celebrar una festa de Cap d’Any a la plaça del Mercadal amb Ràdio Flaixbac de la mà, enguany, de Dj. Andreu Presas. Tot plegat converteix la campanya de Nadal de Reus en un referent de país segons l’Ajuntament.
L’alcaldessa, Sandra Guaita, assegura que “hem aconseguit ser un referent del Nadal a Catalunya, i això és important”. Afirma, concretament, que “és important per la ciutat, però també pel dinamisme econòmic, el turisme, el patrimoni i la cultura”.