L’objectiu és que la informació sobre els productes acabi arribant als consumidors, per tal que siguin conscients dels al·lèrgens, els ingredients i l’origen d’allò que compren.
‘Les etiquetes en els aliments. Un canal d’informació per la qualitat i la seguretat alimentària’. Aquest ha estat el títol d’un seguit de formacions que s’han dut a terme als paradistes dels mercats de Reus, per tal d’aprofundir en l’etiquetatge dels aliments frescos. I és que com a gestors d’establiments alimentaris són responsables de proporcionar informació clara i precisa als clients sobre els productes que venen.
Les sessions s’han dividit per sectors per tal d’oferir detalls sobre l’etiquetatge de cada àmbit, a banda dels requisits legals i normatius generals. S’han tractat punts com els al·lèrgens, els ingredients i l’origen dels productes, i els paradistes s’han interessat a trobar fórmules per poder proporcionar etiquetatges simplificats i fàcils per als consumidors.
L’objectiu és que aquest projecte pugui arribar a la resta d’establiments de la ciutat, com també d’una forma directa als usuaris a través de punts d’atenció ubicats als mateixos mercats.