El conseller delegat de Redessa, Josep Baiges considera la xifra prou significativa perquè Generalitat i Diputació es plantegin tornar a implicar-se en firaReus
FiraReus ha acollit aquest 2024 200 esdeveniments com fires i congressos. Aquesta activitat firal ha aportat un impacte econòmic de 37,2 milions d’euros. Aquest és el resultat d’un estudi d’impacte global que s’ha encarregat a l’empresa Think Is i que ha utilitzat metodologies similars a les que s’utilitzen en fires com la de València.
L’estudi suma no només els esdeveniments i el guany concret de cadascun d’ells sinó també l’impacte que han generat els visitants en allotjament, transport, oci i restauració. Un altre factor a sumar a la xifra total és la creació de negoci al si de cadascuna de les fires:
- Quantificació de la despesa de funcionament de firaReus Events: 887.272 euros
- Estimació de la despesa dels visitants: 7,9 milions d’euros
- Estimació de la despesa dels expositors: 974.260 euros
- Estimació del volum de negoci dels expositors del territori: 27,4 milions d’euros
Pel que fa a aquestes dades, entrant al detall de l’activitat dels visitants dels diferents esdeveniments que s’organitzen a firaReus, la despesa vinculada a l’activitat firal, s’ha centrat en:
- 1.974.413 euros en allotjament
- 759.657 euros en transport
- 2.042.047 d’euros en oci i botigues
- 3.149.741 d’euros en restauració
Reus reclama la participació de Generalitat i Diputació de Tarragona
L’Ajuntament de Reus destina a firaReus un pressupost anual de 850.000 euros. Tot i l’impacte econòmic, firaReus troba a faltar el suport econòmic d’institucions supracomarcals com la Diputació de Tarragona i la Generalitat. Així ho assegura Josep Baiges, regidor de Promoció Econòmica i Coneixement i conseller delegat de REDESSA. Els organismes esmentats ja havien col·laborat amb firaReus anteriorment, abans de la crisi del 2008.
Les previsions d’aquest any són superar la xifra d’activitats, de les quals ja hi ha 80 actes confirmats i 9 fires. Per altra banda, es vol revolucionar el model REDESSA amb innovacions en la marca.