13 de Novembre

Muses Festival: Tramma

del 13 de Novembre fins el 16 de Novembre

Muses Festival: Viki Tomàs

13 de Novembre

Teatre: Lo de Jaume I

Ratificat l’acord per a l’estació de busos de Reus

per: Jordi Olària Gras

La Generalitat signa el protocol de la futura estació de busos de Reus i posa en marxa més freqüències directes a Tarragona

estació de busos de Reus
Imatge de l’actual estació de busos de Reus

L’estació de busos de Reus s’ha convertit, aquest dijous, en l’escenari d’un nou desplegament d’inversions de la Generalitat per a la mobilitat del sud de Catalunya. Reus i Tarragona ja tenen en marxa 16 freqüències més, en dies laborables, del servei de bus exprés, el que les connecta directament, sense parades.

Una ampliació del servei a la qual se sumen també entre vuit i deu trajectes més en cap de setmana, tres freqüències més entre Reus i la URV i tres més entre Reus i el campus de la Laboral, a més d’una nova línia directa entre Tarragona i l’aeroport de Reus.

Tot plegat situa en noranta els trajectes entre l’estació de busos de Reus i l’homòloga tarragonina. Un reforç que suposarà un cost de 360.000 euros l’any i que vol ser una mostra de política metropolitana en clau territorial i d’aposta per al Camp de Tarragona per part de la Generalitat.

La mobilitat entre Reus i Tarragona, exemple d’àrea metropolitana

Des de l’estació de busos de Reus, l’alcaldessa de la ciutat, Sandra Guaita, ha assegurat que “continuarem treballant amb la Generalitat per la resta de mobilitat amb els municipis del Camp de Tarragona“. Un repte que, segons apunta Guaita, “ens ha de permetre que l’àrea metropolitana tingui una estructura sòlida i la mobilitat de la nostra gent sigui sostenible des de l’àmbit públic”.

L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha subratllat que “ens hem queixat moltíssimes vegades, en aquest trosset de terra, que no se’ns mirava amb el mateix afecte que a altres parts de Catalunya i s’ha de dir que això està canviat i ha canviat”. La compareixença l’ha presidit la consellera de Territori, Transició Ecològica i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, Sílvia Paneque.

Ha assegurat que amb l’ampliació de freqüències “avui reforcem un dels corredors més importants del país, el que uneix Reus i Tarragona”. Una aposta que ha afegit que es fa “amb aquesta mirada de tenir una millor connectivitat i amb una mobilitat més accessible i sostenible”. Ha sentenciat, finalment, que “el compromís del Govern de Catalunya amb Reus, Tarragona i tota la demarcació és innegable”.

La nova estació de busos de Reus, palanca de transformació de la zona sud

La visita de la consellera Paneque també ha servit per signar el protocol d’actuació per a la futura estació de busos de Reus. Es preveu licitar el projecte bàsic abans de final d’any i, quan s’hagi adjudicat, s’estima un termini de redacció de dotze mesos.

Acabat aquest procés es podrà abordar el projecte executiu, és a dir, el que concretarà les obres que es faran. Per tot plegat les administracions no posen un calendari sobre la taula i fan incís en la importància de l’obra més enllà de l’equipament en si.

Guaita ha recordat que “no tan sols hi ha l’estació de busos de Reus, també hi ha el tramvia que entrarà d’aquí a uns anys pel sud de la ciutat, l’estació de Bellissens, i també d’aquí a uns anys, l’estació intermodal“. Tot plegat ha de configurar el que ha definit com “un node d’infraestructures adreçades a la mobilitat del territori”.

Paneque ha afirmat que “el resultat d’aquest projecte no només millorarà el transport públic, sinó que transformarà un espai que és clau per a la ciutat“. Ha assegurat, de fet, que “la nova estació es concep com un espai obert, integrat i verd i, per tant, Reus tindrà una estació que serà referència a tota Catalunya a l’hora de ser pensada i definida”.

Semisoterrada i amb més andanes i zona verda

A la pràctica, la futura estació de busos de Reus ha de tenir setze andanes, dues més que les que hi ha ara, i amb onze places d’aparcament per a autobusos que s’han de construir en un nivell semisoterrat sota la plaça del Canal. Tot plegat culminarà amb un edifici de serveis de 500 metres quadrats i zones enjardinades.

L’Ajuntament preveu urbanitzar el voltant de l’estació de tal manera que la part que toca al carrer de l’Escultor Rocamora es converteixi en una zona verda connectada a la de Mas Iglesias. Per fer-ho es preveu una obra de pacificació a l’avinguda del president Macià que permeti fer més amable la connexió entre la zona sud i el centre de la ciutat.

Fil de notícies

RELACIONATS