El nou govern de la Generalitat ha confirmat l’aposta per la infraestructura aquest dimecres a Cambrils en una trobada que ha servit per sumar Salou al consens territorial
El tramvia del Camp de Tarragona continua fent passes endavant. A finals d’aquest 2024 podrien fer-se les licitacions pertinents i les obres de la primera fase, que ha d’unir Cambrils i Vila-seca, podrien començar durant l’any 2025.
Salou se suma al projecte del tramvia
La consellera de Territori del nou govern de la Generalitat, Sílvia Paneque, ha visitat aquest dimecres a la tarda l’Ajuntament de Cambrils on s’ha reunit amb els alcaldes de Cambrils i Salou. Paneque ha volgut evidenciar el compromís del nou executiu amb la infraestructura, una de les assignatures pendents dels darrers governs catalans. De fet, ha apuntat que “el TramCamp forma part de les infraestructures que han d’enfortir Catalunya per mitjà del desenvolupament sostenible”.
Precisament rellevant és l’acord arribat amb Salou, que els darrers mesos s’havia mostrat contrari a la forma amb la qual es plantejava el tramvia, ja que no volia presència de les catenàries al nucli urbà del municipi.
El tramvia finalment anirà amb bateries a les zones més poblades i, per tant, no tindrà catenàries. Això serà en un tram de màxim un quilòmetre de llargada, que és el que aguanten les bateries que incorporen els combois. Un canvi en el plantejament que ha fet que Salou accepti tirar endavant amb el Tramcamp.
Aquesta és la gran reivindicació que havia exigit l’alcalde de Salou, Pere Granados, per tal de deixar que entrés el vehicle al municipi. En el marc de l’acord també s’ha desencallat el finançament de l’Eix Cívic que Salou també fa temps que reivindica. Aquest serà un projecte paral·lel, encara que hi està directament relacionat.
Un pacte similar s’ha aconseguit a Cambrils. El govern d’Alfredo Clúa reclamava dues premisses amb l’arribada del tramvia. Per una banda, la permeabilitat d’aquesta nova via, és a dir, que com a Salou es converteixi el pas d’aquest mitjà de transport en un espai transversal per als mitjans i que no suposi una barrera arquitectònica. I el que també reclamaven era la connexió del centre del poble amb l’actual estació, situada al capdamunt del poble. Un desig que també s’ha complert.
Catorze estacions en els tres municipis
La primera fase d’aquest projecte està a punt de finalitzar la seva redacció. El que encara està per concretar és, per exemple, on se situaran les catenàries i, per tant, quins trams (de només 1 quilòmetre) quedaran lliures d’aquesta instal·lació elèctrica. Uns aspectes que encara s’ha de definir en pròximes reunions entre la direcció del projecte i els Ajuntaments.
Això sí, el que està clar és que la via tindrà una llargada de 14 quilòmetres que unirà Cambrils, Salou i Vila-seca. En aquest traçat, hi circularan 7 tramvies que s’aturaran en 14 estacions que ja estan definides. En aquestes 14 parades, n’hi ha 3 que són intercanviadors, és a dir, que estaran ubicades en el mateix espai que les actuals estacions de Rodalies. També hi ha prevista una connexió directa amb el que serà la futura estació intermodal del Camp. La inversió prevista de tot plegat ascendeix als 150 milions d’euros.