Malgrat que la peatonalització del centre i ‘La Ganxeta’ ja són una realitat, encara molta gent utilitza el cotxe cada dia.
La ciutat de Reus està plenament immersa en un canvi pel que fa a la seva mobilitat. Els carrers del centre ja tenen la seva circulació regulada per hores, a través de pilones intel·ligents. A més, la capital del Baix Camp ja ha estrenat el servei de bici compartida, ‘La Ganxeta’. Però, com és aparcar a Reus en l’actualitat? Si bé s’està impulsant una nova mentalitat, més sostenible, encara molta gent es mou amb el seu cotxe particular i necessita un servei d’aparcament, dia sí i dia també.
En el cas del barri Horts de Miró, format en gran part per places de zona blanca, és pràcticament impossible trobar lloc per aparcar, de forma regular. A més, no hi ha pàrquings dissuasius a prop, més enllà de l’ubicat a tocar de l’Institut Escola Pi del Burgar, com tampoc aparcaments municipals que facilitin aquest moment del dia als veïns.
Davant la problemàtica de l’aparcament pels volts del centre, l’Ajuntament fa un plantejament de pàrquings dissuasius que ha d’anar en augment en els pròxims mesos. És a dir, ara mateix la ciutat compta amb l’aparcament de superfície situat a l’avinguda Països Catalans, el del Pi del Burgar, el del carrer del Treball i el de la plaça del Velòdrom, i la idea és que es puguin adquirir diversos solars, en punts diferents de la ciutat, que facilitin l’arribada en cotxe a Reus.
Aquests aparcaments hauran de formar part de la intermodalitat de la ciutat, per tal que l’exercici d’eliminació de cotxes del centre que s’està impulsant a Reus tingui èxit. Es preveu que, si el sistema funciona, en els pròxims anys hi hagi una reducció considerable de cotxes circulant per la ciutat.