A l’estació de trens de Sant Vicenç de Calders s’han de fer obres relacionades amb el corredor del Mediterrani i el pol logístic es traslladarà a Cunit
A inicis de desembre, Adif va anunciar que, amb motiu de les obres necessàries per al corredor del Mediterrani, Cunit esdevindria pol logístic per als trajectes en tren entre el Camp de Tarragona i Barcelona. Ho faria en substitució de l’estació de Sant Vicenç de Calders, que és on s’han d’efectuar els treballs. D’aquesta manera, s’havia previst un pla alternatiu de tren a aplicar quatre caps de setmana entre el gener i el març.
Doncs bé, finalment aquestes obres s’han posposat fins a la primavera, encara que no es coneixen les dates concretes. Això sí, es manté el tall del cap de setmana de l’1 i 2 de març, que serà just abans del restabliment del servei entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, el 3 de març. Aquesta previsió no es veu afectada.
Nous horaris per a les línies R14, R15 i R17
D’altra banda, a partir del 5 de gener entraran en servei els nous horaris de les línies R14, R15 i R17 per ajustar l’oferta als temps de trajecte actuals per les obres del túnel de Roda de Berà. Així, es modifiquen horaris a l’R15 i es redueix l’oferta ferroviària per tal de millorar la fiabilitat en el tram La Plana-Picamoixons – Sant Vicenç de Calders.
Els canvis preveuen increments de temps sobre l’R15 d’uns 5 minuts en les sortides des de Barcelona fins a Tarragona, Reus i la línia de Móra i de 10 minuts en sentit invers, cap a Barcelona. També es preveu la reducció de 3 llançadores a l’R14 entre Tarragona i Reus, 5 llançadores a l’R17 entre Tarragona i Port Aventura, que es cobriran en bus, i 3 reduccions de recorregut de trens a l’R15 entre Reus / Tarragona i Sant Vicenç de Calders, que es cobririen en bus Sant Vicenç – Reus.
Pels trens modificats de l’R15 i R17 s’establirà un servei alternatiu per carretera.