Holiday World Show, celebrada els dies 24, 25 i 26 de gener, ha reunit prop de 1.000 professionals del sector i 25.000 visitants
La fira Holiday World Show, celebrada els dies 24, 25 i 26 de gener, és una de les primeres cites internacionals a les quals el Patronat de Turisme de Cambrils assisteix per donar a conèixer el seu producte turístic. Es tracta d’una fira que any rere any reuneix prop de 1.000 professionals i és la més important per al sector de les vacances i el turisme que se celebra a Irlanda.
El Patronat de Turisme de Cambrils acudeix a presentar-se de forma directa als operadors turístics, empresaris, agents de viatge i públic en general que participen en aquest esdeveniment amb un taulell propi a l’estand de Segitur, juntament amb altres destinacions populars per al turista irlandès com ara les Illes Canàries, destinacions de la Comunitat Valenciana, Andalusia, Salou i Port Aventura World.
L’objectiu principal de la participació ha estat el de reafirmar el posicionament del municipi com a destinació de turisme familiar, gastronòmic i esportiu de qualitat i diferenciat de la resta de les destinacions de sol i platja per la seva tradició i autenticitat.
Prop de 25.000 persones han visitat el recinte en els tres dies de la fira i les que s’han acostat al taulell de Cambrils s’han interessat molt en la destinació. De fet, són molts els visitants que han afirmat que tenen intenció de viatjar a Cambrils o l’han visitat en nombroses ocasions i el recomanen als seus amics i familiars.
Els principals atractius que valoren de Cambrils són, lògicament, el clima, l’allotjament especialitzat en el turisme familiar i l’encant que té com a Vila Marinera molt diferenciada d’altres destinacions de sol i platja. D’entre les opcions d’allotjament, la que més interès ha despertat és la de càmpings i complexos turístics amb oferta d’entreteniment per als més petits.
La regidora de Turisme i Platges de Cambrils, Camí Mendoza, ha afirmat que “el turisme irlandès és un mercat molt fidel amb el nostre municipi, que ha descobert en Cambrils una destinació molt acollidora, que recomanen i tornen a visitar any rere any” i ha explicat que el patronat “fa una aposta important per la promoció a aquest país per tal de mantenir i millorar el nombre d’irlandesos que ens visiten”.
En la mateixa línia, el director del Patronat de Turisme de Cambrils, Vadim Koryagin, ha apuntat que el mercat irlandès té una importància estratègica per a la destinació i per la resta de l’Estat. “Es tracta del segon país amb major PIB per càpita d’Europa, molt per sobre de la mitjana europea, i que a més a més adoren la nostra destinació”, ha afirmat.
Segons les dades de l’Oficina Central d’Estadístiques d’Irlanda, el 50% de la població del país visita l’estat espanyol, gairebé 3 milions de persones, i Catalunya és la tercera comunitat autònoma més popular, només superada per Canàries i Andalusia.
A Cambrils en particular, Irlanda és el segon mercat emissor amb més arribades d’entre els internacionals, només per darrere de França, arribant a ser el primer durant els mesos de maig, juny i juliol el 2024. És un mercat que es troba en fase de creixement, amb un augment de visitants a Cambrils de més del 26% l’any 2024. De cara a la temporada del 2025 s’han posat a la venda un 18% més de places de vols dels aeroports irlandesos de Dublin, Cork i Shannon a l’Aeroport de Reus, per tant s’espera poder millorar encara més aquestes xifres.
La participació a la Holiday World Show és només la primera de les accions promocionals a Irlanda a les que el Patronat de Turisme de Cambrils participarà el 2025. La promoció continuarà el segon cap de setmana de febrer a la Holiday Show de la ciutat de Limerick a l’oest d’Irlanda i amb unes trobades amb agents de viatges i premsa especialitzada a les ciutats de Cork i Dublin al mes d’abril.