Les catenàries del Tramcamp a Cambrils aniran a Vilafortuny

per: Paula Montalvo

L’Ajuntament ha pactat amb la Generalitat ubicar les catenàries del Tramcamp en els darrers 2,5 km del municipi, tocant a Salou, allunyant-les el màxim possible del nucli urbà

Les catenàries del futur Tramcamp al seu pas per Cambrils s’ubicaran a Vilafortuny. Així ho ha pactat l’Ajuntament amb la Generalitat i Ferrocarrils. El consens permetrà lliurar el nucli urbà de catenàries.

El traçat pactat passa pel mateix camí que feia l’antiga via del tren a Cambrils. En concret, el Tramcamp començaria a tocar de l’Institut Ramon Berenguer VI i creuaria pel traçat de la via que ja existeix i que arriba fins a Salou. En total, es faran servir 5 quilòmetres dels 9 totals que ocupava l’antiga línia.

La catenària s’ubicarà a Vilafortuny

La catenària, per tant, serà aèria i només estarà present en la meitat del traçat definit: en 2,5 km. Aproximadament, el que comprèn des del camí del Corralet, a l’altura de l’Institut La Mar de la Frau. D’aquesta manera, creuaran Vilafortuny i arribarien pràcticament amb el límit amb Salou. Un consens que l’Ajuntament cambrilenc celebra per haver evitat la instal·lació a tocar del nucli de la vila.

Mapa del traçat del Tramcamp a Cambrils, amb la línia vermella marcant on aniran les catenàries aèries

D’altra banda, remarquen estar contents de les converses amb la Generalitat. Daza assegura que s’han sentit escoltats en tot moment i han captat una bona sintonia entre totes les bandes que estan negociant i treballant per tirar endavant el nou transport públic.

Tenint en compte que Salou ha obert foc contra el projecte del tramvia, i posen en perill que aquest projecte tiri endavant, asseguren no patir pels tempos, perquè diuen que ja fa molts anys que es treballa.

El primer tram ha de travessar Cambrils, Salou i Vila-seca. Un projecte que no només implicarà la creació del Tramcamp, sinó que Cambrils se’n veurà beneficiat amb una adequació de l’entorn de tot el traçat, adequant ponts, passos i rieres de l’espai públic que hi influeix.

Els quatre quilòmetres restants de l’antic traçat ferroviari aniran destinats a un segon projecte en clau de mobilitat: la nova via verda que connectarà amb Mont-roig del Camp i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant.

Fil de notícies

AGENDA

28 d'Octubre

RELACIONATS