El servei de telèfon d’emergències es manté en un 85% de serveis mínims als centres de Reus i de la Zona Franca, com a protesta contra la precarietat laboral i demanen la internalització del servei
Un any després de treballar en serveis mínims, el personal del telèfon d’emergències continua demanant la internalització del servei. Els treballadors i treballadores del 112, exigeixen el compromís de la Generalitat perquè la gestió passi a ser pública, una gestió, que actualment pertany a l’empresa privada Serveo, antigament anomenada Ferrovial.
Una vaga per exigir millors condicions i ser un servei públic
El personal del 112 de Reus, denuncia que tot i treballar a l’edifici propietat del ministeri d’Interior i compartir espai amb altres departaments de gestió pública com mossos i bombers, continuïn formant part d’una empresa privada que, diuen, no compleix amb les demandes de la plantilla.
Segons dades dels propis treballadors d’emergències, durant aquest mes de juny s’han arribat a un 15% de baixes per depressió a la plantilla. La resposta de l’empresa a càrrec del servei, diuen, ha estat canviar de contractació dels serveis de la mútua per reduir les baixes.
El personal exigeix a la nova conselleria d’interior la internalització
El personal també denuncia que es troben desprotegits pel que fa a la salut mental i que la majoria dels treballadors han d’acabar deixant la feina al cap de pocs anys. A més, demanen una millora de les condicions salarials, especialment durant les hores nocturnes, i una millora en la prevenció de riscos psicosocials. Com ja ho feien fa un any, els treballadors exigeixen reduir la jornada laboral de 39 hores a 36.
Ara, amb la formació del nou govern de Salvador Illa, el personal demana a la nova conselleria d’Interior que internalitzin el servei i no es renovi la concessió amb Serveo.