Després de l’aprovació de la nova zonificació, l’Ajuntament celebra els avanços en matèria d’educació
En plena setmana d’inici de campanya de preinscripció escolar, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya ha donat llum verda a la nova zonificació escolar de Reus. Tot i que la proposta la va fer el consistori reusenc el passat mes d’octubre, aquest nou plantejament havia de ser validat pel govern central, un fet que ha derivat que des de Reus hagin evitat fer declaracions al respecte fins que s’hagués aprovat definitivament.
Amb el mapa ja sobre la taula, la regidora d’Educació, Pilar López ha comparegut aquest dimecres per donar resposta a alguns dubtes que han anat sorgint. Per una banda, ha explicat que aquest nou model estàtic era necessari, perquè la zonificació que hi havia vigent datava del 2012 i calia fer una reestructuració amb els canvis que ha patit la ciutat.
Assenyala que, des de la regidoria, s’ha lluitat per mantenir les mateixes línies que el curs passat, sense tancaments, reduint també les ràtios en moltes escoles. Dos objectius que, segons sembla, s’han aconseguit.
Es tracta d’un model viu
Sobre les queixes de desequilibri entre zones que han manifestat algunes famílies, López ha volgut destacar novament que “hi ha places per tothom”, que “cap nen es quedarà sense escola” i que en tractar-se d’un model viu, s’aniran fent les reestructuracions que siguin necessàries.”Desequilibrat no és la paraula, justament s’ha treballat perquè estigui equilibrat. A partir de la demanda que hi hagi veurem si s’ha de retocar o no”, apunta la regidora.
De fet, l’acord defineix que els resultats s’aniran avaluant i si cal, en un temps prudencial d’un curs mínim, es podran anar ajustant.
Amb tot, l’elaboració d’aquest nou mapa s’ha consensuat en gairebé una cinquantena de trobades que s’han dut a terme, no només amb el Departament d’Educació, sinó també amb direccions de centres, AMIPA’s, representants del Consell Educatiu i a la Taula Local de Planificació, per tal d’ajustar-lo el màxim possible a les necessitats reals que pateix el sistema educatiu reusenc.