La falta de conductors i la poca previsió, principals denúncies dels autobusos al tall de vies

per: Paula Jansà

Des de la FEAT creuen que les coses s’haurien d’haver fet diferent, i que el tall posa de manifest una reclamació de fa anys: la falta de xofers.

Més de 600 desplaçaments, un centenar d’autobusos diaris i 30.000 places alternatives. Aquest és el desplegament del pla alternatiu de transport que s’ha posat en marxa aquest dimarts per donar solució a la falta de trens que, durant 5 mesos, no podran circular per les obres al túnel de Roda de Barà.

Des del sector del transport a casa nostra, creuen que aquestes obres “no s’han estudiat amb temps” i critiquen que en el pla que s’ha establert hi ha moltes coses que no estan previstes. Cal tenir en compte que, per dur a terme tot el desplegament, finalment s’ha hagut de constituir una UTE, una Unió Temporal d’Empreses, entre 7 empreses grans de transport del territori.

Tot plegat, tenint en compte que ja ha començat el transport escolar que hipoteca bona part de la capacitat de les flotes i que no s’ha acabat la temporada turística i, per tant, era inviable que cap empresa per ella mateixa es pogués fer càrrec del servei. Tot i això, el sector continua reivindicant el que fa molts anys que exigeixen, la falta de conductors professionals, i assenyala que aquestes empreses hauran de fer mans i mànigues per quadrar el seu personal i assumir els viatges que hi ha programats des de les 5 de la matinada i fins a les 23 h, aproximadament.

A més, apunten que el fet de tensar el mercat d’autocars tindrà els seus efectes: hi haurà menys autocars disponibles per fer serveis discrecionals i caldrà veure si les altres empreses del territori tenen vehicles amb capacitat sobrant que puguin donar servei a tota la demanda derivada d’aquesta situació.

El Govern es compromet a ajustar el pla

Per la seva banda, el secretari d’Estat de Transports, José Antonio Santano, s’ha compromès a ajustar el pla alternatiu, que té un pressupost de 30 milions d’euros, segons evolucioni la problemàtica, sempre tenint en compte les necessitats dels usuaris.

AGENDA

RELACIONATS