L’estudi informatiu del projecte es troba, ara mateix, en fase d’informació pública
Ara que els trens tornen a estar a l’ordre del dia, és important parlar de la transformació, en termes d’infraestructures, que ha de viure el Camp de Tarragona en els pròxims anys. Més enllà de l’estació de Bellissens de Reus, que té la voluntat de transformar la zona sud de la ciutat, el 2026 haurien de començar les obres de l’Estació Intermodal del Camp. Una nova infraestructura que s’ubicarà al terme municipal de Vila-seca i que combinarà llarga distància, trens convencionals i tramvia, alhora que connectarà amb l’Aeroport de Reus a través d’un bus llançadora.
Pel que fa al pressupost, els 35 milions totals que es van plantejar en un inici s’han convertit en uns 86 milions d’euros, segons estableix l’estudi informatiu del projecte. Un document que es va sotmetre a informació pública a inicis d’aquest 2024 i que ha rebut al·legacions per part de diversos ajuntaments de la zona. El següent pas serà aprovar aquest estudi informatiu, un cop s’hagin acabat d’analitzar les esmenes dels diversos agents.
Connexions i qualitat del servei, dos punts clau per a la futura estació
Per la seva banda, els experts indiquen que “és important que abans no arribi l’estació intermodal es faci un replantejament de la coordinació que existeix, avui dia, entre els diversos tipus de transport”. A més, l’èxit d’aquesta nova estació estarà en mans, també, de la qualitat del servei que ofereixin els diversos operadors.
La ubicació, a debat
Finalment, també existeixen veus crítiques que demanen que es repensi la ubicació escollida per a l’estació. Una postura que justifiquen amb la idea que “el tren ha d’estar vinculat a una ciutat i ha de generar centralitat”. I és que existeix possibilitat que, si no hi ha una bona coordinació, aquesta nova estació acabi demanant que els usuaris s’hagin de desplaçar fins allà amb vehicle privat.