L’Ajuntament treu pit, un any més, de la campanya de Nadal de Reus

per: Paula Jansà

Segons les dades del consistori, la campanya de Nadal de Reus ha atret 2,6 milions de persones

campanya de Nadal de Reus
El comerç de Reus fa una primera valoració positiva de la campanya de Nadal

La campanya de Nadal de Reus ha sigut un èxit, segons l’ha valorat, aquest dilluns, el govern municipal. Les dades del consistori apunten que hi hauria hagut, pel centre de la ciutat, uns 2,6 milions de moviments de persones durant les cinc setmanes de campanya. Unes xifres que suposen incrementar en un 2,9% els registres de l’any passat.

La dada no permet equiparar-se amb persones que hagin visitat la ciutat. El mètode de càlcul registra els dispositius mòbils amb el wifi obert que passen pels punts d’accés municipals. És a dir, que un mateix mòbil es computa més d’una vegada si passa per punts diferents, cosa prou habitual, tenint en compte que no es pot distingir entre residents i visitants.

Un condicionant que fa que les dades tinguin més importància des d’un punt de vista comparatiu amb altres anys. És per això que consideren que s’han fet passes per convertir Reus en la “capital” de Nadal a Catalunya.

A més, també s’ha destacat que durant una setmana la ciutat va estar en alerta per fortes ràfegues de vent i es van haver de tancar moltes de les activitats que hi havia a l’aire lliure, i per tant creuen que de no haver sigut així aquestes xifres serien superiors.

Pel que fa a xifres concretes, el flux més intens ha estat el recorregut entre el Parc Sant Jordi i la plaça del Mercadal amb 60.000 moviments per dia. El Nadal Rodó ha rebut 100.000 visitants al llarg de les cinc setmanes amb 1.000 visitants a la carpa amb la Sió i la Gia. El Carrusel va rebre 19.000 usuaris i les diferents fires 35.000. Pel que fa al Gaudí Centre, ha augmentat un 6% en nombre de visitants i la ruta modernista un 20%. L’espectacle de l’encesa de llums i la festa de Cap d’Any ‘Hola 2025!’, totes dues a la plaça del Mercadal, ha augmentat les dues activitats en més del 25% de participants.

Les vendes no han incrementat

Pel que fa al sector comercial, ha registrat un volum de facturació equiparable al de l’any passat. De fet, s’ha incrementat en un 4%, una xifra que correspon a l’increment de l’IPC. El sector hoteler, per la seva banda, ha tingut una ocupació de vora el 60%, amb dates concretes amb més pes, com el 100% d’ocupació per Cap d’Any.

Fil de notícies

AGENDA

del 10 de Gener fins el 15 de Febrer

Exposició: María Alcaide. Ästhetik Über Alles

RELACIONATS