Tres projectes innovadors del Baix Camp han estat guardonats en la 13a edició del certamen impulsat per la Diputació de Tarragona
Aquest dijous, 11 de desembre, l’Auditori Diputació ha acollit la 13a edició dels Premis Emprèn. Impulsats per la Diputació de Tarragona, els guardons han distingit una desena de projectes empresarials del Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i el Baix Penedès amb un premi econòmic de 4.000 €, a més d’un assessorament personalitzat.
La presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, ha destacat el poder de convocatòria de la iniciativa, que aposta per la innovació, el progrés empresarial, la competitivitat, l’ocupació de qualitat i la igualtat d’oportunitats. De fet, enguany s’ha assolit rècord de participació, amb una setantena de projectes presentats a la convocatòria, una xifra que representa un 44% més que l’anterior edició.
Projectes guanyadors
- NEUMACARE (Calafell). Sistema sensorial intel·ligent que millora l’experiència hospitalària amb teràpies no farmacològiques. Combina so, llum i aromes en un dispositiu clínic connectat a una plataforma digital, que ajusta en temps real els protocols segons resposta del pacient amb IA.
- NEUHERA (Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant). Teràpia immersiva no farmacològica per a infants amb TDAH, basada en la modulació d’ones cerebrals mitjançant interfícies BCI, realitat virtual gamificada i personalització amb IA. Es dirigeix a professionals de la salut mental en format B2B.
- EXPLAIN UP (Tarragona). Aplicació mòbil basada en IA que adapta textos escrits a formats accessibles en temps reals. Facilita la comprensió de la informació a persones amb discapacitat intel·lectual, dificultats lectores, deteriorament cognitiu o barreres idiomàtiques.
- SOMNI GAMES STUDIOS (Mont-roig del Camp). Desenvolupa jocs mòbils i digitals que promouen hàbits saludables com caminar, descansar o hidratar-se, integrats dins d’una experiència emocional i divertida. El seu primer projecte, STEPLAND, és un joc on els teus hàbits saludables fan créixer criatures adorables. És la primera proposta “Lifestyle Game” feta des del sud de Catalunya amb impacte en la salut i innovació.
- AGROKORA SOLUTION SLU (La Ràpita). Aplicació web per visualitzar i gestionar dades ambientals i operatives en temps real, integrant informació de sensors i serveis externs com Meteocat, satèl·lits o CRM. Ofereix una visió global i holística de l’activitat i compta amb una col·laboració estratègica amb Sominternet.
- ALEIXANDRI STUDIO (La Ràpita). Projecte de moda radicalment queer que utilitza la roba com a eina política i artística. Ofereix peces sense gènere, artesanals i produïdes en petites sèries, creades a partir de materials sostenibles. El model aposta per una producció local, lenta i conscient, que reivindica la dissidència, la diversitat corporal i la sostenibilitat real enfront de la lògica industrial convencional.
- FRATER FENCING (Sant Jaume d’Enveja). Marca especialitzada en calçat tècnic i equipament per a esgrima, que complementa la seva oferta amb camisetes, tovalloles y mitjons fets amb diferents proveïdors locals i nacionals. Opera amb un model 100% online.
- LA RENAIXENÇA (L’Espluga de Francolí). Cervesa artesana. Té com a repte crear una comunitat fidel i participativa i per això neix el COR, el Club Oficial de La Renaixença: una subscripció de cervesa artesana amb avantatges reals, comunicació directa i oportunitats de participació activa
- BOUNCE (Reus). Ofereix una solució 360° per a esdeveniments esportius: construeix pistes homologades, gestiona la logística i la infraestructura, i produeix continguts audiovisuals i estratègies de màrqueting, oferint un servei complet i personalitzat.
- FAST INNOVATION (Tarragona). Plataforma d’agents d’intel·ligència artificial que acceleren i estructuren el procés d’innovació a les empreses. Ofereix un recorregut modular i personalitzat i resol aquest repte combinant Design thinkimg, Lean startups i OKR amb agents d’IA generativa especialitzats.