El Priorat impulsa una nova Ruta del Vi

En formaran part cellers, allotjaments, restaurants, empreses d’activitats d’oci i transport, entre altres establiments turístics

El Priorat fa un pas endavant per estructurar la seva oferta enoturística i impulsa una nova Ruta del Vi. Una iniciativa que s’emmarca en el Pla Estratègic de Turisme Sostenible del Priorat que busca millorar la competitivitat de les empreses relacionades amb el món vitivinícola.

La comarca ja comptava amb una ruta de cellers, però sense una estructura ben definida. A partir d’ara, la voluntat és ajustar el seu contingut a les necessitats reals dels visitants.

Millora de la competitivitat

Així doncs, aquesta nova ruta hauria d’entrar en funcionament a molt tardar, el desembre de 2025. La proposta inclourà cellers, però també restaurants, allotjaments, empreses d’activitats d’oci i transport, entre d’altres.

“La nova ruta va més enllà del fet de tenir una simple llista de cellers visitables. El que volem és oferir un producte més complex que garanteixi un estàndard de qualitat“, ha detallat el cap de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Paisatge i Sostenibilitat del Consell Comarcal del Priorat, Joan Vaqué.

De moment, prop d’un centenar d’empreses han fet la sol·licitud per poder-se adherir a la iniciativa. Ara bé, per poder formar part d’aquesta ruta, hauran de complir una sèrie de requisits.

Una ruta més estructurada i complexa

D’aquesta manera, les que siguin seleccionades rebran assessorament continu i seran avaluades per determinar quins requisits compleixen. Finalment, s’establirà un pla de millora personalitzat.

“Estem treballant en un producte més complex, basat en el mosaic agrari mediterrani de la comarca. No volem centrar-nos només en el vi, sinó també en la fruita seca o l’oli, per exemple”, ha anunciat Vaqué.

En aquest sentit, i paral·lelament a aquesta proposta, també s’està treballant en la millora de la ruta de l’oli. Aquesta seguirà la mateixa dinàmica que la ruta del vi.

A banda d’aquestes accions, també s’ha plantejat la creació d’una xarxa de miradors del paisatge de la comarca, que s’ubicarien a Torroja, Capçanes, Marçà i la Figuera. Alhora, també es crearà una marca gastronòmica sota el nom ‘La Cuina del Paisatge‘, que reivindicarà la cuina tradicional i de proximitat, vinculant-la amb els paratges naturals del Priorat.

Tot plegat, s’engloba dins del projecte de turisme sostenible Priorat-Montsant-Siurana, impulsat per vuit socis: el Consell Comarcal del Priorat, la DOQ Priorat, la DO Montsant, el Parc Natural de la Serra de Montsant, Prioritat, PIMEC, Priorat Enoturisme i el Consorci Serra de Llaberia. Es tracta d’un projecte en gran part pel Ministeri per a la Transició Ecològica (un 95) i pels vuit socis impulsors (10%).

RELACIONATS