L’Ajuntament licitarà el contracte perquè es posi en marxa a l’estiu amb la idea d’anar-ne ampliant els serveis
Una nova aplicació ciutadana de l’Ajuntament de Reus permetrà que la ciutadania comuniqui incidències a la via pública. Està previst que es posi en marxa a l’estiu, quatre mesos després que s’hagi adjudicat el contracte que s’ha de licitar a una empresa externa per 130.000 euros per als primers quatre anys.
Inicialment, permetrà avisar de mobiliari urbà en mal estat, o de problemes per la manca de poda o l’excés de brossa en un contenidor. També servirà per demanar el servei de recollida de voluminosos i incorporarà una agenda de ciutat. A la llarga, però, es vol ampliar la cartera de serveis.
L’aplicació ciutadana de Reus ampliarà els serveis progressivament
L’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, detalla que “la primera fase, la de rebre les incidències, tardarà quatre mesos (des de la formalització del contracte), i l’ampliació vuit mesos més”. Tot i això, apunta que “serà una aplicació viva, depenent de les necessitats que tinguem i que la ciutadania ens transmeti, anirà evolucionant“.
El regidor d’Hisenda, Manel Muñoz, explica que, a la llarga, “es desplegaran altres funcionalitats, com l’accés a la carpeta ciutadana, els tràmits telemàtics amb l’Ajuntament, la signatura de documents o la sol·licitud de cita prèvia”. Des del govern se subratlla també la voluntat de donar una resposta tan ràpida com sigui possible.
La intel·ligència artificial ha de permetre millorar l’aplicació ciutadana
D’entrada, comunicant, en 24 hores, que s’ha rebut la incidència. Posteriorment, també, actuant per resoldre-la. El regidor de Via Pública, Daniel Marcos, assegura que “un cop registrada la incidència es gestionarà internament de la manera més àgil possible”.
És a dir, “enviant-la als serveis tècnics municipals, com el departament de la Brigada, o a les empreses contractistes, com pot ser la que porta el servei de poda, el manteniment de les zones verdes o la neteja de la ciutat”. Des del govern se subratlla l’ús d’intel·ligència artificial com un actiu que ha d’anar millorant l’aplicació.
La regidora de Bon Govern, Transparència i Participació, Montserrat Flores, exposa que “l’aprenentatge que pot fer la intel·ligència artificial a partir dels casos que entren, permetrà discriminar entre totes les que arriben i distingir-les i enviar-les d’una manera molt més àgil al lloc que pertoca”. L’aplicació es planteja oberta a tothom, residents i visitants, però requerirà el nivell d’identificació necessària per a cada tràmit o servei.